achterwiel(secundaire) as aerox van tandwiel halen en vervangen

kalemafkees87

Well-Known Member
beste luitjes,

ik heb mijn secundaire as(achterwiel as) beschadigd met het eraf halen van de wielmoer .
nu wil ik die as uit het tandwiel halen,ik heb dit nog nooit gedaan .
zou dit lukken met vries spray ? of heet maken met een verf föhn ?
of moet dit echt geperst worden?
die as is gelukkig niet zo duur ,voor 20 euro zijn er al nieuwe te vinden.

wie heeft hier ervaring mee?

ik heb een foto van de as bijgevoegd(van internet gehaald) voor de duidelijkheid.

secundaire as aerox.jpg
 
Advertisement - register to remove this

Moet geperst worden zowiezo. Als je de as er al uit krijgt... En begrijp ik dat je nieuwe er daarna weer in wilt zetten? Weinig kans met huis/tuin keukengereedschap. Nieuwe vertandingsset is beste oplossing hier.
 
hem even laten persen bij een bromfiets zaak, wel even opmeten hoever het tandwiel er op moet voordat je hem eraf haalt.
 
hem even laten persen bij een bromfiets zaak,
Ken echt geen scooterzaak die dat tegenwoordig nog "even" voor je doet het persen van vertanding. Wat ik al zei, je kunt als een malle gaan meppen op die as maar is niet zo gepiept...werkt anders dan krukaslagers.
 
Als je een bankschroef hebt en een dopsleutel of enkele bussen, gaat het heus lukken met een beetje beleid.
Groet,
 
Als je een bankschroef hebt en een dopsleutel of enkele bussen, gaat het heus lukken met een beetje beleid.
Groet,
Jij hebt dit eerder gedaan zie ik :D
Zo'n as zit niet voor niets geperst. En een nieuwe er zo weer in meppen...TS heeft het over een "föhn", zelfs dit is niet afdoende, misschien een brander/fornuis zou kunnen. Maar lijkt me trouwens stug dat een gemiddelde scooterzaak een persmachine heeft staan.
 
Ken echt geen scooterzaak die dat tegenwoordig nog "even" voor je doet het persen van vertanding. Wat ik al zei, je kunt als een malle gaan meppen op die as maar is niet zo gepiept...werkt anders dan krukaslagers.

dan heb ik geluk, hier doen ze het nog wel.




Als je een bankschroef hebt en een dopsleutel of enkele bussen, gaat het heus lukken met een beetje beleid.
Groet,



ik heb laatst mijn vertanding voor mn mina opnieuw geperst op de werkplaats pers, die had tog wel een ton of 4 nodig duss ben bang dat dit niet gaat lukken met een bankschoef
 
Als je een bankschroef hebt en een dopsleutel of enkele bussen, gaat het heus lukken met een beetje beleid.
Groet,

Dan heb je zo je bankschroef om zeep geholpen, breekt hij af bij de spindel.

Je hebt echt een garage pers nodig.
 
Back
Top