Achterwiel geblokkeerd

lingen

Well-Known Member
Hee, laats viel oppeens mijn malaguti phantom f12 uit, en daarna probeerde ik hem te starten.. dat deed die gewoon, alleen hij kwam niet vooruit. Toen probeerde ik hem van de weg af te slepen en dat ging heel stroef, nu zit er in mijn achterban geen beweging. En als ik aan de koppeling draai, draait alles gewoon netjes mee. Wat zou het kunnen zijn?

trommelrem ? vertanding ? koppeling ?

ik heb wel nog geen week geleden een nieuwe koppeling + drukveer +kopp. huis erin gezet.
 
Advertisement - register to remove this

aan het koppelingshuis draaien gaat dus ook zwaar.
haal het wiel deraf en kijk of dit nu makkelijker gaat, zoja is het je rem. zonee vertanding
 
Als ik dat zo lees dan zeg ik: Je rem.

Je hoeft die hele zooi er niet af te halen om te controleren. Als het goed is zie je je remkabel voor je achterrem gewoon lopen onder je blok door naar een soort van pookje dat je blok in loopt. Kijk even als je de rem inknijpt of dat pookje beweegt. Zo niet, dan is het je rem.
 
Ik heb vanochtend al gekeken naar me scooter, en het is heel raar, want ik had de koppeling erafgehaald, toen kon ik hem vooruit duwen.. dus me vertanding of rem is het zeker niet... toen heb ik alles er weer netjes opgedraaid.. en hoppa reed weer gewoon. Nu ik net thuis kwam met me scooter zetten ik de motor af en wou hem in me tuin rijden... en jahooorrrr alweer het zelfde probleem. Nu komt die nog een beetje vooruit vergeleken met gister toen blokkeerde die helemaal...

Wat wel zo is, is dat toen ik de carterkap openmaakte de v-snaar helemaal strak stond, volgens mij hoort dat niet? Als ik het me goed herrinert is in de voorgaande keren dat ik de carterkap openmaakte dat er spelling in zat?

En wat me ook opvalt is dat als me achterband zacht is rond die tijd gebeurt. Hij is namelijk lek, en voor dat ik ga rijden pomp ik hem altijd op en onder het rijden loopt die rustig leeg (vervang hem binnekort) kan het zijn dat die mischien teveel weerstand daardoor heeft?
 
Aan de achterband zal dit niet liggen.
Ik denk zelf eerder dat het aan je koppeling ligt, aangezien een vriend van me dit ook heeft gehad..
Z'n koppeling bleef op de 1 of andere manier steken en toen blokkeerde z'n wiel ook, bleek laterna dat deze 'gebroken' was.

Misschien moet je 't is proberen met een andere koppeling ( van een vriend ofzo ) kijken of je het hiermee ook nog hebt, dan weet je iig zeker of het de koppeling is of niet.
 
kheb net gekeken, en zonder koppelingshuis gaat die vooruit en met koppelingshuis blokkeert die als ik hem voorduw.. en als ik het koppelingshuis minder strakt erop draait dan gaat die ook, alleen zo kan ik der natuurlyk niet meerijden
 
Dan zit wss je koppeling niet ver genoeg op je poulies. Draai de moer eens aan van je koppeling op je poulies. En dan je koppelingshuis erop. Heb het ook eens gehad.
 
je moet denk eerst een ringetje tussen de poulies en het koppelingshuis doen. deze moet dan wel de goede maat hebben uiteraard.
 
ik heb de moet van me koppeling goed strak aangedraaid, er zat een beetje speling tussen.. hij rijdt tot nu toe goed, en anders probeer ik de ringetjes... bedankt!
 
Back
Top