achterwiel blokkeert

Xearo

GC Member
ik heb ene probleem met mijn achterwiel. als ik een stukje heb gereden (1 of 2km) loopt het achterwiel heel stroef alsof hij remt. de scooter rijdt dan nog maar 20km.h. ook als ik de scooter uit zet en probeer de scooter van zijn plaats te duwen dan gaat dit heel moeilijk. waar kan dit aan liggen? de rem loopt NIET aan. met de koppeling is ook niks mis.

Advertisement - register to remove this

je zegt dart er niks met je rem is ,maar dat betwijfel ik , als er wat met de koppeling was zou ie dat koud ook moeten doen en zou die het eerste stukje alleen maar moeilijk doen. vertanding geloof ik ook niet zo in, want als die te warm word loopt het zakie gewoon vast en kunnen zelfs de tandwielen smelten.....

pak gewoon eens de remkabel eraf en kijk ook even of de hevel (onderaan het blok) niet vastzit..... en dan eens weer proberen

Originally posted by melf #50
je zegt dart er niks met je rem is ,maar dat betwijfel ik , als er wat met de koppeling was zou ie dat koud ook moeten doen en zou die het eerste stukje alleen maar moeilijk doen. vertanding geloof ik ook niet zo in, want als die te warm word loopt het zakie gewoon vast en kunnen zelfs de tandwielen smelten.....

pak gewoon eens de remkabel eraf en kijk ook even of de hevel (onderaan het blok) niet vastzit..... en dan eens weer proberen

Mijn koppeling was verbogen, en als ie koud was had ik geen problemen, pas zodra die warm werd ging hij uitzetten en aanlopen op m'n koppelingshuis waardoor m'n wiel vast ging zitten.

ik heb de rem al eens heel losjes gezet en toen had hij het nog steeds. en de koppeling zag er goed uit, je zag nergens dat hij te warm werd ofzo. het probleem kwam opeens, nooit eerder gehad.

Eens een goed eindje twintig blijven rijden. En dan het liefst thuis alles er snel ff afhalen en dan met je hand voelen of er iets buitensporig warm geworden is. Bij je achterrem kun je het sowieso voelen, maar voor de koppeling moet de pan er dan af.
Als het echt warm word dan zal je koppeling ook verkleuren.

als trekveertje stuk is ken je hem wel vooruit duwen maar niet achteruit.

kan heel goed de rem zijn die zegmaar uitzet omdat de schoenen net contact maken

maar doe ff wat mssh zegt dan merk je het gouw genoeg

ik heb het ook gehad en toen bleek het de cilinder te zijn

maar bij jou doet ie het ook als je duwt dus dat is bij jou nie zo

denkik

hey succ6

Back