Achtervelg SR DD op Aerox

VoltiView

Well-Known Member
Goeiedag,

Past de achteras van een Aerox precies op de spiebanen van de SR achtervelg of moet ik een aantal dingen aanpassen?
Ik heb mijn oude achterwiel adapter vergeleken met de velg, en ik zag dat het gat (waar de achteras op komt) van de adapter een stuk kleiner is dan van de velg. :|
Hier liep ik dus over te twijfelen. En ik dacht bij mezelf "Heb ik wel de goede velg?" |(
Wie weet wat ik het best kan doen?

Hoop dat ik het duidelijk uitgelegd hebt.
 
Advertisement - register to remove this

Ik begrijp het niet helemaal maar,

Als je een sr minarelli velg hebt past deze op een aerox en andersom ook,

en op een sr achtervelg zit GEEN adaptor, dat is alleen bij pia of morini (weet niet meer welke)

Post even een foto van je sr velg,

als je er een met een adaptor hebt heb je iig niet de goeie.
 


Ik heb geprobeerd twee foto's te plaatsen, maar dat gaat niet.
Ik kocht de velg zonder adapter dus met de remschijf gelijk op de velg. Dus past de achteras precies om de spiebanen in de velg?
 
Wat ik nou precies bedoel is het volgende:

Past de achteras precies door de spies van de velg heen, aangezien de diameter vrij groot is, of moet ik een aantal dingen aanpassen?
Iemand?
 
Last edited:
Dat is een morini velg en past dus niet op een aerox , mina en pia sr velgen hebben 3 gaten waar je hem mee op een adapter kunt schroeven (zoals een std aerox velg), morini heeft de schijf en vertanding rechtstraaks op de velg (die heb jij dus).
De diameter van de vertandingsas is ook dikker van een morini blok. Heb zelf ook zo een velg liggen....
 
Jammer, ik dacht dat deze dus echte paste, ik kocht deze via een webshop. Er stond heel duidelijk dat dit een DD velg was, maar ik heb nooit geweten dat deze voor Morini bedoelt was. Maar ik had als me twijfels toen ik de diameter al zag waar de achteras op komt. ;(
Dan moet ik toen gaan kijken voor een SR DD velg voor Minarelli.
Toch bedankt voor jullie hulp :p
 
Minarelli heeft ook sr dd velgen waarbij de remschijf rechtstreeks op de velg gemonteerd zit (zonder adaptor dus)

Alleen bij morini of pia (dacht morini) zit er een adaptor op,



Waarom pas je de velg trouwens niet gewoon? is zo gebeurd
 
Minarelli heeft ook sr dd velgen waarbij de remschijf rechtstreeks op de velg gemonteerd zit (zonder adaptor dus)

Alleen bij morini of pia (dacht morini) zit er een adaptor op,



Waarom pas je de velg trouwens niet gewoon? is zo gebeurd

Lezen is toch moeilijk....:rolleyes: , minarelli DD heeft geen sr velgen met de schijf rechtstreeks op de velg , dit is ENKEL bij morini , en de velg past NIET omdat morini een dikkere vertandingsas heeft.
 
Lezen is toch moeilijk....:rolleyes: , minarelli DD heeft geen sr velgen met de schijf rechtstreeks op de velg , dit is ENKEL bij morini , en de velg past NIET omdat morini een dikkere vertandingsas heeft.


:|

Heb het speciaal voor jou nog even op gezocht

Minarelli achtervelg:

http://www.easyparts.nl/showdrawing...m64-s1443-d31213/Rear_wheel___disc_brake.html

Hierbij is dus duidelijk te zien dat bij minarelli de schijf >WEL< op de velg gemonteerd zit


Piaggio achtervelg:

http://www.easyparts.nl/showdrawing...421-s1425-d31110/Rear_wheel___disc_brake.html

Hierbij is dus te zien dat het bij piaggio is,

De velg past niet op de adaptor van een aerox velg want daarbij zitten de gaten op een NET iets andere plek,




Wat je dus nodig hebt: achtervelg van een sr stealth

Voorvelg is overal het zelfde bij maar daarvoor heb je al een topic aangemaakt
 
Last edited:
Back
Top