Achterrem geeft ratelend geluid bij indrukken

pedje75

New Member
Als ik mijn achterrem indruk geeft hij een ratelend geluid alsof je de start knop indruk.
Heeft iemand een idee wat dat kan zijn? Lijkt wel ergens kortsluiting te maken maar de vraag is waar dan.
Het gaat om een Piaggio Zip uit 2014.
 
Advertisement - register to remove this

In je achterrem zit niks wat kortsluiting kan maken.

Wat wel kan is dat je startknop niet helemaal lekker is en continue contact maakt.
Als je de rem dan inknijpt wordt het startrelais bekrachtigd en begint de startmotor te draaien.
Echter dat zou dan ook moeten gebeuren als je de voorrem in knijpt of is de remschakelaar van de voorrem defect waardoor het remlicht niet gaat branden?
 
Dank je wel voor je reactie.
Klinkt op zich wel logisch wat je schrijft. Deze scooter heb ik overgenomen en is al aardig aan gerommeld.
In de voor rem zit geen remlicht schakelaar of tenminste zit wel iets van een aansluiting, maar de twee orginele stekkers kunnen daar niet in.
De startknop kan ik niet even wisselen met de claxon knop, deze is nog onderweg.
Gekke is wel dat hij het hiervoor niet gedaan heeft en vanmorgen in een keer wel.
 
Gekke is wel dat hij het hiervoor niet gedaan heeft en vanmorgen in een keer wel.
Tja, alles gaat een keer kapot meestal op een moment dat je het niet verwacht.

Koppel gewoon eens de remschakelaar van de achterrem af en kijk of het geratel dan weg is als je de rem drukt of koppel de startknop draden los in de connector.
Dan weet je zeker of het een elektrisch probleem is met de startknop of misschien toch een mechanisch probleem want je schrijft niet of dit geratel nu enkel bij stilstand of bij rollende scooter of misschien wel bij beide optreedt.
 
Tja, alles gaat een keer kapot meestal op een moment dat je het niet verwacht.

Koppel gewoon eens de remschakelaar van de achterrem af en kijk of het geratel dan weg is als je de rem drukt of koppel de startknop draden los in de connector.
Dan weet je zeker of het een elektrisch probleem is met de startknop of misschien toch een mechanisch probleem want je schrijft niet of dit geratel nu enkel bij stilstand of bij rollende scooter of misschien wel bij beide optreedt.
Ja dat is goed. Ik zal zo de connector even loshalen en kijken wat hij dan doet.
Het geluid maakt hij zowel als hij rijd als bij stiltand.

Ik zal mijn bevindingen replyen. Dank je wel voor je hulp iig.
 
Was gisteren toen ik naar huis ging zelf zo dat toen ik mijn contact sleutel omdraaide en mijn rem indrukte om te starten deze al meteen starte en ik de startknop niet eens nodig had. Thuis de kap er afgehaald en was meteen over, dus denk iets knel gezeten of zo. Heb nu een nieuwe startknop en ga deze straks er opzetten en kijken wat hij dan doet.
 
Probleem lijkt nu opgelost. Denk dat er een knelpunt op de startknop of kabel zat. Nadat de kap eraf gehaald is en er weer op heb ik geen last meer gehad. Had wel een nieuwe schakelaar besteld en deze erop gezet.
Dus voor mij nog wel een raadsel, maar wel een die opgelost lijkt te zijn. Dank je wel voor de informatie en tips.
 
Back
Top