Beste,

Ik heb een Honda SFX 50 uit het jaar 2005 (automaat/geel kenteken), en heb er totaal geen verstand van.
Sinds een tijdje blokkeert de achterrem lichtelijk waardoor die minder hard gaat, echter toen ik afgelopen week terug kwam van een lange vakantie kwam deze helemaal niet meer vooruit. Na een tijdje hard aan de band getrokken te hebben en tegen het wiel aan meppen met een hamer kwam hij eindelijk wat vooruit. Na een paar testritjes kreeg ik hem tot 35 km/u, vandaag zelfs 41 km/u, maar ik dit is natuurlijk te zacht. Als ik hem stil laat staan voor een paar dagen of uren zul je zien dat elke keer wanneer ik hem van zijn plek af wil rijden hij bijzonder moeizaam vooruit komt.
1. Waarom doet hij dit?/Wat is er mis?
2. Hoe kan ik dit snel fixen?

Gr
$_86.JPG
 
Advertisement - register to remove this

Yep! Trommels.

Ik zou toch ff naar die remmen kijken. Iets zit vast maar dat los je niet met een hamer op. Dus ff naar die remmen kijken.

Zijn die goed? dan kan het ook een geknakte remkabel zijn. Die dus als het ware al iets remt.

Ik zou dat gebied rond nummer 7 ook goed bekijken. Kijk of nummer 7 niet vast zit. De hevel moet vrij kunnen bewegen.

Is de remkabel niet te strak aan getrokken?
 
Back
Top