This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

achterlicht

Renaud

stunt xtreme
Toen ik onlangs mijn vriendin voorbij reed kreeg ik het bericht: je achterlicht werk niet...
Maar het stoplicht werk wel nog.
Ben onlangs dankzij het geweldige winterweer onderuit gegaan.

Zaterdag bij het instaleren van de nieuwe zijkappen rap even gekeken naar het licht.
Aan het lampje zelf was er niets te zien.
Zag wel dat 1 van de 2 stroomaansluitingsklepjes ( die die pasticjes die erover schuift) dat zat meer naar achter.

iemand een idee?

Al geprobeerd of dat 'plasticje' er weer over kan? Het kan namelijk zo zijn dat een van de connectortjes ook los is gekomen en dus geen, of amper contact meer maakt. En je achterlicht dus niet werkt

Je remlicht gaat overigens via een ander kabeltje en lampje, maar dat had je vast wel gezien.

ja heb gem gisteren rap open gedaan na het werk, zag 3 conectoren
heb ze alle 3 terug geduwd maar geen verbetering:'(

Controleer voor de zekerheid ook even of je lampje nog 100 procent goed is, en draai er anders even een nieuwe in.
Anders zit er niks anders op dan de kabeltjes bij langs te lopen en controleren op breuken en dergelijke.

Kijk ook even of je kabeltjes niet geoxideerd zijn aan het connectortjes (groene aanslag)

heb je 1 achterlicht lampje , dan kan het zijn dat 1 van de draadjes is doorgebrand , ff nieuwe inzetten en hij doet het weer

Nieuw lampje steken, daarna kijken naar de aansluitingen, en of er oxidatie heeft opgetreden.
Daarna je kabels 1 voor 1 met de hand 'voelen' of er geen breuk of scheur in zit.
En natuurlijk even goed kijken.
Daarna even door meten, dus kijken of de stroom er nog wel doorheen loopt, als je op het oog niks ziet.
Als al deze dingen goed zijn, kan je nog naar de fitting kijken waar je lampje ingedraaid zit, het kan zijn dat door de val deze kapot is gegaan.

Let op!
Soms zie je aan een lampje niet of hij kapot is!
Als je het lampje schud hoort hij niet te rammelen, een heel klein beetje maar!
Kijk of de draadjes in je lamp niet zijn doorgebrand, dit is het meest voorkomende waarom een lampje kapot gaat.
Verder kan je het lampje ook doormeten, voordat je een nieuwe erin doet.