This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Achterlicht zip werkt niet

Stekker

Active Member
Hallo ik heb een zip 4t 3v IGET, ik heb pas mijn kappenset vervangen en daarbij mijn draden van de knipper- en achterlichten losgemaakt en weer vastgemaakt, nu is het zo dat mijn koplamp alles nog doet, en mijn dagrijlichten in mijn voorknipperlichten doen het ook nog, wel doen de knipperlichten het voor en achter niet meer en ook doen de dagrijlichten het achter niet meer in de achterknipperlichten, ook brand het achterlicht niet. Wel doen de remlichten het. Ik heb de zekeringen gecontroleerd en de spanningsregelaar vervangen maar merk geen verschil, als ik een multimeter op de min van mijn accu zet en op de geelzwarte draad van mijn achterlicht meet ik 26v, hoe zorg ik ervoor dat alles het weer gaat doen want voor het uit elkaar halen deed alles het gewoon.
 
Loop je eigen werk nog eens na.
En 26 volt zorgt er voordat de lampjes kapot gaan.
Alles zit zover ik weet hetzelfde verbonden als eerst en toen deed alles het dus dat zit wel goed maar kan het niet dat er bijv een draadbreuk is?
 
maar kan het niet dat er bijv een draadbreuk is?
Dat kunnen wij niet zien van achter ons beeldscherm, daar zul je zelf achter moeten komen door te meten met een multimeter.
Helaas kan ik je niet in detail helpen hiermee omdat het schema van de Piaggio I-GET scooters nog steeds nergens te vinden is op internet.

Heb je het lampje zelf al eens gemeten/vervangen?
 
Ik bedoel meer of er normaal een oorzaak is van een te hoog voltage, maar ik zal deze week wel even elk draadje nalopen om te kijken of ik ergens iets raars tegenkom.
Nee nog niet gedaan maar ik heb al wel een andere achterlamp erop gezet en die deed het ook niet.
 
Voor alle mensen die ook dit probleem hebben, ik heb de geelzwarte draad bij de zekeringskast en bij de achterlamp doorgeknipt en een andere nieuwe draad daartussen gedaan en toen was het probleem opgelost.