Achterlicht Piaggio zip werkt niet

Goededag allemaal,

Ik heb een probleem met het achterlicht van mijn Piaggio zip 4t2v. Het normale achterlicht doet het niet maar het remlicht wel. Ik heb het achterlicht op een accu aangesloten en doet het dan wel gewoon dus hij is niet kapot.

Ik heb het draad van het achterlicht doorgemeten en stond 0.01 spaning op, even veder op in de kabel gemeten en stond 0.40 op. Toen heb ik gekeken waar de kabel nog meer heen ging: de choke en spanningsregelaar. Bij deze twee gemeten en kwam bij de choke op 1.40 uit en op de spanningsregelaar ook 0.01.

Heeft iemand enig idee waardoor dit kan komen?
 
Advertisement - register to remove this

Kan zijn dat de spannings regelaar of stator stuk is , maar dan moet je voorlicht het ook niet doen , doet deze het wel goed ( voorop gesteld dat deze ook op de wisselspanning werkt van de stator) , dan zal je ergens een slecht contact of draad breuk hebben .
 
Waarschijnlijk heb je niet goed gemeten want als de koplamp het wel doet, MOET er op de gele draad van de spanningsregelaar WEL spanning staan, kan niet anders bij Piaggio.

Als je koplamp het wel doet en je achterlicht niet zit er ergens een breuk of overgangsweerstand bij de splitsingen van die gele bedrading.
Zie plaatje hieronder ik heb deze punten aangegeven met blauwe cirkels:

1725253626933.png
 
Waarschijnlijk heb je niet goed gemeten want als de koplamp het wel doet, MOET er op de gele draad van de spanningsregelaar WEL spanning staan, kan niet anders bij Piaggio.

Als je koplamp het wel doet en je achterlicht niet zit er ergens een breuk of overgangsweerstand bij de splitsingen van die gele bedrading.
Zie plaatje hieronder ik heb deze punten aangegeven met blauwe cirkels:

View attachment 77531
Niet bij vermeld maar heb een led angel eye als koplamp, of maakt dat uit eindelijk niet uit.
 
Back
Top