This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Achterlicht doet het niet.. vaag..??

ZAPC

Well-Known Member
Hallo.,
Ben een leek dus wellicht een wat domme vraag.. Mijn scooter (vespa et2) heb ik tweedehands gekocht ( maandje terug) maar mijn achterlicht doet het niet. athans wel het remlicht.?? Heb de lamp vanaf buiten opengemaakt en ik zie zowel (in de lamp) het rem draad als het normale draad nog heel is .. en de lamp nog goed is..

Aangezien ik er heel moeilijk bij het achterlicht kan, via de achterkant.. ben ik benieuwd of iemand tips heeft.

Nou dan haal hem er eens uit, en dan test je hem even op je accu. Met 2 draadjes.Een lamp kan er nog goed uitzien. Maar als die wolfraam wat in de lamp zit minimaal is beschadigd doet die het ook niet meer.

Ja maar heren!! Okey.. ik ga morgen opzoek naar zo;n lampje.. alleen blijf het toch vreemd vinden.. het remlicht doet het wel maar het normale niet.. terwijl het gloeidraad ( de kleine en de grote dus) helemaal heel zijn..

wat bedoel je precies met een kleine beschadiging..(zit hem nu te bekijken..)

je kunt vaak niet zien dat die gloeidraad in je lampje stuk is terwijl hij dat wel is.
snap je het nu?
haal een nieuw lampje en kijk of je probleem dan verholpen is.
zeer waarschijnlijk wel.

Okey.. want ik hoop niet dat het iets met de bekabeling te maken heeft.. nogal lastig uit te vogelen welke draadjes ik moet hebben en waar ze kapot zijn dan..

( het licht heeft het namelijk nog nooit gedaan, sinds ik de scoot 2dehands heb gekocht.)