Achterlicht doet het niet, remlicht wel. (china scooter)

miko074

New Member
Beste mensen,

Ben hier nieuw en zou graag jullie hulp willen krijgen bij het volgende probleem:

-mijn achterlicht doet het niet, wanner mijn knop (on) aanstaat, doet het voorlicht, knipperlicht, remlicht het wel)

-Het enig wat niet doet is dus de achterlicht.

-Ik rijd vaak in t donker en daarom komt een achterlicht heel goed ten pas, maar omdat die het niet doet en soms bang ben dat ik aangehouden wordt of een ongeluk mee maak, druk ik de rem beetje in zodat de achterlicht aanblijven bij grote wegens waar veel auto's rijden. Maar dit is natuurlijk erg slecht voor me remschijven en scooter!

-Ik heb vandaag de achterlamp open gemaakt, nieuwe lamp erin gedrukt (beetje dezelfde type) die je erin schuift (binnen 2 sec klaar).
Dezelfde probleem scooter aan, knopje ON voorlamp doet , achter niet. Rem inhoudt dan wel.

Ik weet nu niet wat ik moet doen.. en ben wel handig ik kan dingen doen, maar ken niet veel scooter termen dus keep it simple..

Graag zou ik jullie hulp willen! waardeer het enorm!
 
Advertisement - register to remove this

Wat is het voor een China scooter?

Wat zijn de kleuren van de draden bij het lampje van je achterlicht en remlicht?
 
Wat is het voor een China scooter?

Wat zijn de kleuren van de draden bij het lampje van je achterlicht en remlicht?

Zit daar verschil in dan ??

Het zijn idd verschillende circuits, claxon, knipperlicht, remlicht en sommige functies aan/op het dashboard maken gebruik van de batterij. Alsmede het elektrisch starten van voertuig. (continu VDC)
Voor & achterlicht (continu ACC) gaan pas wat doen zodra de motor loopt.

Bedrading is vrijwel the same bij de chineesjes....
Denk eerder aan sluiting, slechte massa en/of aarding van voertuig.
Of er is een draadbreuk ergens in het acc circuit en/of connector/stekkerverbindingen.

Kleurcodering van bekabeling is:

Zwart = geschakelde plus
Groen = massa/aarding
Geel of Geel/Zwart = ACC voeding (gaat via de spanningsregelaar)

Is het een scoot van BTC, Baotian of turbho betreft het een ander kleurcodering.

Groen = Massa/Aarding
Bruin = geschakelde plus
Groen/Geel = ACC voeding (gaat via de spanningsregelaar)

Let wel op dat men de juiste Duplo lamp monteerd met het juiste wattage!
 
Last edited:
Back
Top