Achterkoppeling Yamaha BW's

RikvD

Well-Known Member
Hallo allemaal,

Ik heb even een vraag over mijn achterkoppeling. Er zit een soort van aanslag op de schijf (zie foto). Is er iemand die mij kan vertellen hoe dit is ontstaan en of dit te verhelpen is?
 

Attachments

  • IMG_20181023_230343.jpg
    IMG_20181023_230343.jpg
    164 KB · Views: 19
Advertisement - register to remove this

Rik,

is dit geen rubber aanslag van een gesmolten V-snaar?
Ik kan het niet goed zien op de foto maar het lijkt erop dat je V-snaar erg smal is gesleten en bovendien erg los over de koppelingspoulie ligt.....
 
Dat deze los ligt komt ondat ik de koppeling inkneep om mn variateur makkelijker er af te halen dus dat klopt. Is dit probleem te verhelpen? En wat zou de oorzaak zijn dat dit gebeurd is? (zodat het niet weer ontstaat)
 
Verder is de schijf ook niet echt glad meer lijkt een beetje ingevreten in het metaal.

Ik heb deze scooter nu 2 maanden in bezit en ben de 4 de eigenaar scooter komt uit 1996 en weet dus niet wat er allemaal mee gebeurd is
 
Mocht je er nog wat aan hebben...
Ben namelijk exact hetzelfde tegengekomen bij meerdere Minarelli koppelingen veelal oude en lang in gebruik. Had er een keer twee van de scooterdump met precies die plekken.
En kreeg deze plekken ook met geen mogelijkheid meer weg. Opschuren etc niets helpt.
Denk dat jezelf het antwoord hierop al gegegeven hebt: de v-snaar die zich op den duur invreet op het loopvlak.
Echter qua prestatie verlies vd scooter heb ik nooit iets gemerkt.
EDIT:
V snaar kan sneller slijten door de plekken/aanslag.
 
Last edited:
Back
Top