Achterband loopt langzaam leeg

Timspelier

New Member
Hallo, iedreen

ik heb sinds een tijdje dat mijn band langzaam leeg loopt. Als ik mijn achterband van mijn Vespa sprint dan weer op pomp tot 2,8 bar. Is hij na 3/4 dagen weer redelijk zacht. Maar het is niet dat hij in een keer leeg loopt dus denk niet dat hij lek is. De eerste dagen is hij nog best hard namelijk. Ik las zelf iets met ventiel of propje ? Wat houd dit precies in? En wat kan ik het best doen naar de garage gaan of zelf
Doen? Heb vedder geen spullen ofzo waarmee ik het kan doen namelijk.

Advertisement - register to remove this

Als hij leeg loopt is hij wel degelijk lek. Als hij zo langzaam leeg loopt gok ik dat er vuil in het ventiel is gekomen. Maar kan net zo goed de band zijn. Heb je die al gecontroleert op schroeven, scheuren etc?
Het is niet zo simpel een band te vervangen du misschien is het het handigst hem sowieso weg te brengen.

Ik zou hem ook weg brengen, eventueel wiel eruit en dat weg brengen.
En goed na laten kijken.
Of wil je hem de hele tijd oppompen en gewoon mee rijden, en steeds weer op pompen.
Of het wiel eruit halen.
De band effe goed hard op pompen en hem in een bak met water houden.
Het zelfde hoe hij onder de scooter zit.
En dan in stappen de velg met band een stukje door draaien.
Misschien zie je op gegeven moment blaasjes omhoog komen.

Last edited:
Kan ook het lek lokaliseren met zeepwater en een prop er in schieten. Wordt gezien als thuiskomertje, maar kun je prima langer op rijden mocht je de band op willen rijden of wanneer hij in het profiel zit.
Voordeligste is zoals hierboven al gezegd zelf het wiel eraf halen en banden zelf bestellen. Autogarages zetten hem er wel op voor 10 a. 15 eu.
Ook kun je bandenlepels bestellen met velgen beschermers op Ali en het zelf doen. Ga ik zelf de volgende keer proberen om te ervaren hoe k*'t dat is.

Hier laat een van m'n favoriete youtubers het uitgebreid zien:

Last edited:
Back