Hoi allemaal, ik heb sinds kort een nieuwe zip 70cc 2t. Toen ik de scooter had gekocht merkte ik dat de achterrem het niet zo goed deed, dus kocht ik mhr remschoenen. Toen ik deze gemonteerd had en ging checken of het wiel vrij liep kwam ik erachter dat hij op één stukje aanloopt en de rest vrij loopt (check hieronder het filmpje) als je de rem helemaal los afstelt dan loopt het wiel helemaal vrij, maar zodra je de rem strakker afstelt begint het wiel weer met aanlopen op dat ene klein stukje, en nee het werkt niet als je de rem gewoon los afstelt en dan gaat rijden want zodra je de remhendel in knijpt schud je helemaal heen en weer omdat die op een moment dat bij dat kleine stukje dat die aanloopt grip heeft en dan andere momentje weer niet dus dat gaat niet werken. Ik heb echt alles gecheckt en van alles geprobeerd( nieuwe velg, oude remschoenen etc) maar ik kan het probleem maar niet verhelpen. Zover ik weet zit de trommelrem goed gemonteerd, ik heb er al met een paar mensen naar gekeken, maar het is zo raar en niet logisch dat hij maar op een klein stukje aanloopt en niet de hele tijd.
Iemand help alsjeblieft!
Iemand help alsjeblieft!
Zip 70cc rem probleem - Google Drive
drive.google.com
Last edited: