(Achter) Trommelrem loopt maar op één klein stukje aan

Tgk

Member
Hoi allemaal, ik heb sinds kort een nieuwe zip 70cc 2t. Toen ik de scooter had gekocht merkte ik dat de achterrem het niet zo goed deed, dus kocht ik mhr remschoenen. Toen ik deze gemonteerd had en ging checken of het wiel vrij liep kwam ik erachter dat hij op één stukje aanloopt en de rest vrij loopt (check hieronder het filmpje) als je de rem helemaal los afstelt dan loopt het wiel helemaal vrij, maar zodra je de rem strakker afstelt begint het wiel weer met aanlopen op dat ene klein stukje, en nee het werkt niet als je de rem gewoon los afstelt en dan gaat rijden want zodra je de remhendel in knijpt schud je helemaal heen en weer omdat die op een moment dat bij dat kleine stukje dat die aanloopt grip heeft en dan andere momentje weer niet dus dat gaat niet werken. Ik heb echt alles gecheckt en van alles geprobeerd( nieuwe velg, oude remschoenen etc) maar ik kan het probleem maar niet verhelpen. Zover ik weet zit de trommelrem goed gemonteerd, ik heb er al met een paar mensen naar gekeken, maar het is zo raar en niet logisch dat hij maar op een klein stukje aanloopt en niet de hele tijd.
Iemand help alsjeblieft!

 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Remheuvel/arm goed gesmeerd ?
Ja die beweegt prima, maar als je het filmpje bekijkt dan zie je dat die geeneens hoeft te bewegen, als je de rem afstelt op de remkabel dan loopt hij al aan op dat ene stukje, dus die kan er weinig mee te maken hebben
 
De aandrijfas waar de velg op gemonteerd zit , is die nog recht . Het draaipunt , van de remschoenen is altijd het punt , wat het dichtst bij de trommel ligt . De schoenen worden naar buiten gedrukt en pakken dan aan op de trommel . Is de as misschien krom , zou hij op dat punt aan kunnen lopen . Ook zou je de aangrijp punten van de remvoering schuin kunnen vijlen , als ze dat al niet zijn , en dan eens kijken wat het effect is
 
De aandrijfas waar de velg op gemonteerd zit , is die nog recht . Het draaipunt , van de remschoenen is altijd het punt , wat het dichtst bij de trommel ligt . De schoenen worden naar buiten gedrukt en pakken dan aan op de trommel . Is de as misschien krom , zou hij op dat punt aan kunnen lopen . Ook zou je de aangrijp punten van de remvoering schuin kunnen vijlen , als ze dat al niet zijn , en dan eens kijken wat het effect is
Ik heb de as vandaag gecheckt, die is nog goed en er zit weinig/geen speling op. Als ik de remschoenen zou willen vijlen moet ik er natuurlijk wel achterkomen waar de remschoen de velg als eerste raakt, en dat is bestwel pittig

 
Draait de vertanding/achterwiel as wel volledig soepel? Loopt die niet aan? Vertandings lagers ?? Geen slippende vsnaar??
 
Draait de vertanding/achterwiel as wel volledig soepel? Loopt die niet aan? Vertandings lagers ?? Geen slippende vsnaar??
Ik heb nog niet naar de vertanding gekeken, maar ook dat zou raar zijn want als je de rem los afstelt loopt die vrij, en zodra je hm strakker zet gaat die raar doen, dan zou het niet met de vertanding te maken hebben toch?
 
achterkomen waar de remschoen de velg als eerste raakt, en dat is bestwel pittig
Dat kun je al gauw zien aan de rem voering . vooral als deze nieuw is , maar wat ik schreef zou je ook even kunnen kijken , de aangrijp punten van de remvoering als deze recht zijn , deze schuin maken . Dat maakt het aangrijpen een stuk soepeler , Als het recht is , hakt hij als het ware in de trommel , en als je dat gedaan hebt ( als ze niet al afgeschuind zijn ) en er is goed mee te remmen , de schoenen in te laten slijten op de trommel. V-snaar heeft er in dit geval niets mee te maken , deze staat stil als je het achterwiel draait , lagers lijkt me ook niet , omdat hij goed vrij loopt als je de rem los stelt. je hebt zuiver een hoog punt in de voering . de trommel kan ook ovaal zijn , maar dat had je ook met de oude voering moeten merken .
 

Attachments

  • remvoering.png
    remvoering.png
    9.5 KB · Views: 7
Ik zeg haal je hele rem systeem uit elkaar
Al 3x gedaan
Post automatically merged:

Dat kun je al gauw zien aan de rem voering . vooral als deze nieuw is , maar wat ik schreef zou je ook even kunnen kijken , de aangrijp punten van de remvoering als deze recht zijn , deze schuin maken . Dat maakt het aangrijpen een stuk soepeler , Als het recht is , hakt hij als het ware in de trommel , en als je dat gedaan hebt ( als ze niet al afgeschuind zijn ) en er is goed mee te remmen , de schoenen in te laten slijten op de trommel. V-snaar heeft er in dit geval niets mee te maken , deze staat stil als je het achterwiel draait , lagers lijkt me ook niet , omdat hij goed vrij loopt als je de rem los stelt. je hebt zuiver een hoog punt in de voering . de trommel kan ook ovaal zijn , maar dat had je ook met de oude voering moeten merken .
Ik ga het proberen, ik laat het jullie weten als het is opgelost/ als ik de rem heb afgeschuind. Er is een hele grote kans dat de trommel ovaal is, want met de vorige remschoenen/voering had ik precies hetzelfde.
 
He
Dat kun je al gauw zien aan de rem voering . vooral als deze nieuw is , maar wat ik schreef zou je ook even kunnen kijken , de aangrijp punten van de remvoering als deze recht zijn , deze schuin maken . Dat maakt het aangrijpen een stuk soepeler , Als het recht is , hakt hij als het ware in de trommel , en als je dat gedaan hebt ( als ze niet al afgeschuind zijn ) en er is goed mee te remmen , de schoenen in te laten slijten op de trommel. V-snaar heeft er in dit geval niets mee te maken , deze staat stil als je het achterwiel draait , lagers lijkt me ook niet , omdat hij goed vrij loopt als je de rem los stelt. je hebt zuiver een hoog punt in de voering . de trommel kan ook ovaal zijn , maar dat had je ook met de oude voering moeten merken .
Het is een trommelrem geen apenrem
 
Back
Top