Achter knipperlicht

Ahmet zip

Member
IMG_8874.jpegHallo ik heb een probleem ging net mijn achter knipperlichten veranderen maar het blijkt dat mijn kabel anders is dan het moest zijn ik moest zo een stekker hebben maar in dit geval is het niet zo iemand een idee
 
Advertisement - register to remove this

Trouwens, mij is nog steeds niet duidelijk waarom knipperlichten waarvan men beweert geschikt te zijn voor een bepaald scootermerk en scootertype niet voorziet van de juiste connectoren maar men aan de slag moet met een zijkniptang en die waardeloze Scotch-locks, kroonsteentjes of soldeerbout.
Mee eens, is plug and play staat er dan bij.
Ledverlichting op wisselstroom aansluiten omdat men ledverlichting koopt die een voor een iget is, waarbij de verlichting op gelijkstroom werkt, Maar als je dan een carburateur versie (Vespa) van voor 2017, passen de stekker wel maar wekt de verlichting op wisselstroom.
 
In dit geval denk ik dat er inderdaad aan de achter kn lichten de juiste stekker zit , maar dat er in de draad boom iets verknipt is , en die wago klemmen erop geknutseld zijn.
 
Ahmet,

  1. knip de connectoren van de nieuwe knipperlichten en strip de draden ongeveer 1cm aan.
  2. Gebruik voor het maken van de verbindingen de Wago-klemmen die momenteel op de kabelboomdraden zitten.
  3. Neem eerst de knipperlichtzijde met zwarte en zwart/witte draad.
  4. Sluit de zwarte draad van de kabelboom aan op de groene draad van het nieuwe knipperlicht voor die zijde
  5. Sluit de zwarte/witte draad van de kabelboom aan op de gele draad van het nieuwe knipperlicht voor die zijde.
  6. Neem nu de knipperlichtzijde met zwarte en rose draad.
  7. Sluit de zwarte draad van de kabelboom aan op de groene draad van het nieuwe knipperlicht voor die zijde
  8. Sluit de rose draad van de kabelboom aan op de gele draad van het nieuwe knipperlicht voor die zijde.
  9. Zoek nu je knipperrelais op, ik weet het niet zeker maar ik dacht dat de Zip Iget een los knipperlichtrelais heeft en het knippersignaal niet meer uit de spanningsregelaar komt zoals dit bij de oudere Zip's het geval was.
  10. Op dit knipperrelais zitten 2 draden, neem deze los en verbind deze twee draden met elkaar door, het knipperrelais vervalt dus en kan eventueel gedemonteerd worden. (hoeft niet natuurlijk)
  11. Hebben deze nieuwe knipperlichten ook dagrijverlichting, verleng de witte draden van je knippelichtunits en sluit deze aan op de witte draad bij je contactslot of eventueel bij je knipperrelaisdraden die je in punt 10 doorverbonden had.
Nu zouden je Audi-effect knipperlichten achter moeten werken echter voor, branden ze nu constant.
Daarom is het persee nodig ook voor, Audi-effect knipperlichten te monteren zoals al eerder in dit topic opgemerkt.
Doe je dit niet, kan de boel nooit goed gaan werken.
 
Last edited:
Back
Top