Achter knipperlicht

Ahmet zip

Member
IMG_8874.jpegHallo ik heb een probleem ging net mijn achter knipperlichten veranderen maar het blijkt dat mijn kabel anders is dan het moest zijn ik moest zo een stekker hebben maar in dit geval is het niet zo iemand een idee
 
Advertisement - register to remove this

Dit zit nu op de kabelboom neem ik aan , dat zijn een soort kroonsteentjes om draden aan elkaar te verbinden . Lijkt me dat dit er zelf op geknutseld is , en niet origineel. Welke aansluiting zit er aan je knipperlicht . En zijn de draden die je laat zien , van het linker en rechter licht?
Dan mis je nog een massa aansluiting als dat zo is . Anders heb je een plus en min draad op de foto , van èèn lamp in je hand
 
Dit zit nu op de kabelboom neem ik aan , dat zijn een soort kroonsteentjes om draden aan elkaar te verbinden . Lijkt me dat dit er zelf op geknutseld is , en niet origineel. Welke aansluiting zit er aan je knipperlicht . En zijn de draden die je laat zien , van het linker en rechter licht?
Dan mis je nog een massa aansluiting als dat zo is . Anders heb je een plus en min draad op de foto , van èèn lamp in je ha
IMG_8878.jpegIMG_8879.jpegIMG_8880.jpegbeide kantzn zijn zo lings heeft zwart roze rechts. Heeft wit zwart
 
Je zou ze zo kunnen monteren , door de stekker, van je lamp eraf te knippen , ik neem aan dat groen massa is ,de gele zou je dus aan de roze draad moeten doen , en de groene is massa , en van je kabelboom zwart , dus deze ook bij elkaar .
Is dit knipperlicht , een looplicht ( audi effect?) Dan moet je ook het relais ertussen uit halen . Maar dan moet je ook voor deze knipperlichten monteren , anders moet je veel meer veranderen.
 
Die oranje dingen zijn voor huisinstallaties en de blauwe scotch dingen vragen ook alleen maar om storingen.
Heb je niet de mogelijkheid om fatsoenlijke verbindingen of stekkers te gebruiken voor auto's of solderen en isoleren met krimpkous ?
Als de richtingaanwijzer een ingebouwde knipperfunctie heeft moet je ook het knipperlichtrelais overbruggen.
 
Je zou ze zo kunnen monteren , door de stekker, van je lamp eraf te knippen , ik neem aan dat groen massa is ,de gele zou je dus aan de roze draad moeten doen , en de groene is massa , en van je kabelboom zwart , dus deze ook bij elkaar .
Is dit knipperlicht , een looplicht ( audi effect?) Dan moet je ook het relais ertussen uit halen . Maar dan moet je ook voor deze knipperlichten monteren , anders moet je veel meer veranderen.
Ja het is audi maar ik heb geen verstand van kabels lichten enzv dus jha
 
Hoe bedoel je , heb je voor voorop ook deze ? Anders deze eerst veranderen voordat je verder gaat .
Kijk ik had eerst normale lichten die waren erop gemonteerdIMG_8881.jpegdit was er eerst op en nu wouw ik mijn lichten vervangen maar probleem is dat het ingang en uitgang niet op elkaar past IMG_8883.jpegIMG_8884.jpegnu heb ik de stekker uitgehaald die blijkbaar gebruikt wordt voor huizen enzv
 
Dat wordt zoals Broos ook zei , beste solderen , en met krimpkous isoleren , maar je moet ze VOOR OOK VERVANGEN , anders werkt het niet .
Wat ga je nu fabrieken dan ? Of de oude terug zetten en wachten op nieuwe voor , aan de voorkant
 
Dat wordt zoals Broos ook zei , beste solderen , en met krimpkous isoleren , maar je moet ze VOOR OOK VERVANGEN , anders werkt het niet .
Wat ga je nu fabrieken dan ? Of de oude terug zetten en wachten op nieuwe voor , aan de voorkant
Wat bedoelt u met nieuwe voor ? Sorry maar ik ben niet goed is dit waardoor ik het gemakkelijkste ding niet kan snappen
 
Wat bedoelt u met nieuwe voor ?
Als je achter knipperlichten hebt met het audi effect , moet daar geen knipper relais tussen , dit zit nu in je scooter om de lichten te laten knipperen.
Een knipperlicht met looplicht , heeft een chip in de lampen om het looplicht effect te krijgen. Deze chip , moet een constante 12 volt hebben om goed te werken , en niet een knipperend 12 volt. Daarom moet het relais voor de werking van deze lampen ertussen uit , maar dan doen je voorknippers het niet meer , deze blijven dan constant branden , als je richting aangeeft. Ik hoop dat ik het zo een beetje begrijp baar voor je hebt gemaakt , als je dus het audi effect op je scooter wilt , kun je het beste alle 4 vervangen , in plaats van alleen de achterste.
 
Als je achter knipperlichten hebt met het audi effect , moet daar geen knipper relais tussen , dit zit nu in je scooter om de lichten te laten knipperen.
Een knipperlicht met looplicht , heeft een chip in de lampen om het looplicht effect te krijgen. Deze chip , moet een constante 12 volt hebben om goed te werken , en niet een knipperend 12 volt. Daarom moet het relais voor de werking van deze lampen ertussen uit , maar dan doen je voorknippers het niet meer , deze blijven dan constant branden , als je richting aangeeft. Ik hoop dat ik het zo een beetje begrijp baar voor je hebt gemaakt , als je dus het audi effect op je scooter wilt , kun je het beste alle 4 vervangen , in plaats van alleen de achterste.
Ja ik snap het een beetje echt bedankt om uw waardevolle tijd aan dit te investeren nog een klein vraagje waar kan ik dit kopen die chip
 
De chip zit in je nieuwe knipperlichten gebouwd , die heb je al , als je dus de lichten pakt die je gekocht hebt , en je sluit deze even op je accu aan , geel op plus en groen op min denk ik , heb je er een schema bij gekregen? Dan zou hij aan moeten gaan met het looplicht effect.
Je hoeft dus niets te kopen om je nieuwe lichten te laten werken. Maar het probleem ligt vooraan , deze lampen hebben die chip niet en gaan alleen aan en uit , dit wordt geregeld door je knipper relais , die steeds een kleine tijdje spanning geeft , op deze lampen , en nu dus ook op de achterlampen , waardoor de chip niet kan werken.
 
De chip zit in je nieuwe knipperlichten gebouwd , die heb je al , als je dus de lichten pakt die je gekocht hebt , en je sluit deze even op je accu aan , geel op plus en groen op min denk ik , heb je er een schema bij gekregen? Dan zou hij aan moeten gaan met het looplicht effect.
Je hoeft dus niets te kopen om je nieuwe lichten te laten werken. Maar het probleem ligt vooraan , deze lampen hebben die chip niet en gaan alleen aan en uit , dit wordt geregeld door je knipper relais , die steeds een kleine tijdje spanning geeft , op deze lampen , en nu dus ook op de achterlampen , waardoor de chip niet kan werke
Als ik mijn scooter naar iemand breng die iets weet over elektriciteit zou die het dan kunnen fixen
Want ik weet niet hoe ik het zouw kunnen doen
 
Dan zou ik er verder niet aan beginnen , maar door iemand laten doen die meer van elektra weet . Maar sowieso moet je voor ook andere knipperlichten hebben.
veel succes , en knap van je dat je niet gaat klote en het toegeeft
 
Dan zou ik er verder niet aan beginnen , maar door iemand laten doen die meer van elektra weet . Maar sowieso moet je voor ook andere knipperlichten hebben.
veel succes , en knap van je dat je niet gaat klote en het toegeeft
Bedankt voor mij tehelpen en ook de andere die mij hebben geholpen. Nog een laatste vraagje als ik een nieuwe licht zouw kopen voor mijn voorlichten die ook audi achtich zijn zouw dat mijn probleem oplossen of kan ik mijn nieuwe achterlichten gebruiken als ik het laatmaken bij iemand. Mvg
 
Dat kan wel , maar verreist ombouw werk aan de draadboom , dan kun je je voorlampen blijven gebruiken , en achter de looplichten .
Je moet dan wel 2x een ander relais kopen voor de voorlichten ( èèn voor links en èèn voor rechts ) en het relais wat er nu inzit afkoppelen. Ik persoonlijk zou voor , ook looplichten kopen , is veel minder werk. Wat ik ook net bedenk is het volgende : heb je als indicatie dat je je richting aanwijzer aanzet , twee lampjes in je dashboard , voor links en rechts apart? Met die looplichten blijven deze indicatie lampjes ook constant branden . Dus knipperen niet meer . Ik heb bij mijn scooter ook achteraf looplichten gemonteerd , en als het nodig is en de man/vrouw die je helpt , een schema nodig heeft , hoe je je indicatie lampjes ook laat knipperen , heb ik dat voor je . Kost je alleen nog 2 relais voor led knipperlichten , dan knipperen ook je indicatie lichten. Vindt je het goed dat die gewoon aangaan , en uit als je de aanwijzers uitzet , hoeft dat niet.
 
Wat Trabiarie in z'n post nr18 is een heel gedoe, vooral als je niks van elektro weet en als je het moet laten doen, kun je beter ook die knipperlichten voor, ook op Audi-knippers ombouwen, dit lijkt mij ook nog goedkoper ook.

Om even een direct antwoord te geven op je vragen:
als ik een nieuwe licht zouw kopen voor mijn voorlichten die ook audi achtich zijn zouw dat mijn probleem oplossen
Ja, echter moet je wel het knipperrelais afkoppelen zoals op het blaadje staat beschreven op de derde foto van je eigen post#3.

of kan ik mijn nieuwe achterlichten gebruiken als ik het laatmaken bij iemand.
Nogmaals, het zou wel kunnen echter als je dit zou laten uitvoeren door derden wordt dit minstens even duur zo niet veel duurder dan een hele nieuwe set knipperlichten met audi-effect en dagrijverlichting voor de voorkant erbij kopen, bovendien moet je hiervoor veel vermeubelen in je kabelboom.

Die stekkers zijn ´ Wago lasklemmetjes´, die worden idd in huizen gebruikt met de elektra voorziening.
Die Wago klemmen zijn zo slecht nog niet alleen moet je ze ergens opbergen waar er geen water bij komt.
In iedergeval die Scotchlocks zou ik nooit van z'n leven gebruiken.

Trouwens, mij is nog steeds niet duidelijk waarom knipperlichten waarvan men beweert geschikt te zijn voor een bepaald scootermerk en scootertype niet voorziet van de juiste connectoren maar men aan de slag moet met een zijkniptang en die waardeloze Scotch-locks, kroonsteentjes of soldeerbout.
 
Back
Top