Accubak Zip 4t gezocht of alternatief

Foggy

Active Member
Hallo,

Ik wil een YTX9 accu in mijn New dink 50 monteren en heb daarvoor een grotere accubak nodig.
De accu is lxbxh 15x9x10,5.
Naar verluid past deze in de accubak van de zip 4t, alleen maakt deze (als ik het goed heb) onderdeel uit van de buddybak?
Wie weet een alternatief hiervoor?
Ik kan natuurlijk in het huidige accubakje gaan snijden, maar dan is ie niet meer waterdicht.
Ik doe het liever netjes.
Heb al een lokale sloperij gemaild met de vraag of ze een kapotte buddybak hebben, maar nog geen antwoord.
De accubakken die in de webshops te koop staan, zijn allemaal zonder maataanduiding, wat het lastig maakt een alternatief te vinden.
Op m'n vraag naar welke maat, krijg ik geen duidelijk antwoord van ze.
Als ik m'n 3-D printer goed gecalibreerd kreeg, kon ik er een uitprinten, maar helaas.

Dus wie weet een alternatief?
 
Advertisement - register to remove this

Ga ik denk ik nog doen ook.
Ben alleen bang dat ik met meer thuis kom dan de bedoeling is.
Ik heb m'n Dink nog niet eens fatsoenlijk aan het rijden, of ik ben al aan het struinen op MP voor een goedkope opknapper om op te oefenen en vaardiger te worden in het sleutelen.
 
Maak je toch gewoon zelf.een bakje?
Was inderdaad al aan het zoeken naar een kunststof paneeltje om er zelf een te maken.
Zag er bij Hornbach een voor een paar euro, maar weet niet of dat stevig genoeg is.
Morgen even bij de kringloop langs of ze een object van ABS hebben staan.
Weer een leuk deelprojectje.

Goedkope opknappers bestaan niet, goedkoop in aanschaf en daarna word het vaaak duurder dan je ooit had gedacht
Daar was ik ook al bang voor, maar als ik de kosten een beetje in de hand kan houden, is elke extra kennis en vaardigheid die ik op doe pure winst.
Het belangrijkste is echter dat het gewoon leuk is om te doen. Heb voor het eerst sinds tijden weer plezier in iets.
Ik ben me nu alleen nog aan het oriënteren, maar wil oefenen met het reviseren van een blok en leren hoe elektronische storingen op te sporen en te verhelpen.
Eerst moet een deel van de garagebox leeg: 3 volwassenen fietsen en 2 kinderfietsen die weg moeten.
Dan heb ik de ruimte om wat meer te doen.
 
Dan zou ik rustig de tijd nemen en je geld in je huidige scooter steken. Is het niet naar je zin, gewoon opnieuw maken. Zo doe ik het ook. Heb al 4x mn koelsysteem aangepast en veranderd maar nu is het volgens mij wel dik in orde. Voor nu dan
 
Dank je voor deze wijze raad. Ik denk dat je nog gelijk hebt ook. Soms raak ik te enthousiast en wil ik te snel teveel.
Ik ben net even in de garagebox geweest. Was nog niet uitgeziekt, maar kon het toch niet laten.
Er bleken schuimblokjes in de accubak te zitten. Als ik die weghaalde, paste de nieuwe accu er precies in. Alleen staan de polen andersom dan bij de oude accu. nu kan ik de accu wel omdraaien, maar dan komen de 'klemmen' niet goed uit en is het onpraktisch bij het vervangen of opladen.
Morgen dus even kijken of ik bij de bouwmarkt wat dikker electradraad kan halen en bij de Action een andere soldeerbout. Even de accudraden verlengen, zodat ik ze gewoon kan verleggen. Ik had wel draad liggen, maar andere kleur en te dun.
Wordt nog een leuke opgave ivm tremoren in m'n handen. De klodders soldeer zullen wel weer precies daar komen waar ik ze niet wil hebben.

Oude accu vers opgeladen er weer even in gedaan.
Kon weer even starten, warm draaien en proberen stationair af te stellen.
Hij bleef echter schommelen.
Had ik hem net goed, begon hij na ca 10 seconden hoger te lopen, tikkie terug ging ie lager en ca 10 seconden later nog lager, etc.
Ik dacht dan eerst maar even wat hoger zetten en dan eerst de lucht/benzinestelschroef juist zetten en dan verder met de stationair.
Toen was het 22 uur en moest ik stoppen (buren). Tijd om de honden uit te laten.
Morgen ook maar even een stumpy schroevendraaier halen. Kom ik ook wat makkelijker bij de lucht/benzineschroef.
 
Bij de bouwmarkt was geen goed draad te krijgen. Wel even een assortimentje krimpkous en een pakkingschraper (ruitenkrabber) gekocht en bij Action een betere soldeerbout dan mijn oude.
Nu is de keuze om het draad online te bestellen of met installatiedraad een verloopje te knutselen om de accudraden te verlengen. Ik weet echter niet of dat dik genoeg is om het amperage te dragen dat bij de start vrijkomt?
Voor de zekerheid toch maar 2 kant en klare verloopjes besteld. De oude accu was nog vol, dus kon ik nog even verder.
 
Die 8 amp was me aangeraden door de vorige eigenaar van de cilinder. Hij had hem op een people-s gehad en kwam erachter dat de accu wat vermogen tekort kwam om de 90cc elke keer aan te slingeren. Toen bij mij de accu binnen no time leeggetrokken was, dacht ik dat ie aan het eind van z'n levensduur was en besloot dan maar gelijk een iets zwaardere te nemen.
 
De verloopkabels kwamen binnen. Oude kabels ermee verlengd (alles netjes met krimpkous afgewerkt) en de accu gemonteerd.
Er was geen plek meer voor de 2 zekeringen, maar ik had nog een nieuwe fiestsband liggen, dus daar 2 stukken vanaf gehaald en 2 hoesjes van gemaakt. Alles net op tijd, want de oude accu was al weer leeg.
Starten is nu geen enkel probleem meer en ik kan er tzt met een gerust hart een usb aansluiting aan hangen.
 
Die 8 amp was me aangeraden door de vorige eigenaar van de cilinder. Hij had hem op een people-s gehad en kwam erachter dat de accu wat vermogen tekort kwam om de 90cc elke keer aan te slingeren. Toen bij mij de accu binnen no time leeggetrokken was, dacht ik dat ie aan het eind van z'n levensduur was en besloot dan maar gelijk een iets zwaardere te nemen.
Ja het klopt dat je 4amp accu wat vermogen te kort komt met 90cc. Heeft het ook zwaarder met aanslingeren.

Maar dan nog is een 8 Amp accu gewoon over kill..

Kijk gewoon even wat max mogelijk is met de standaard afmetingen of wat erin past.
Weet wel dat de accu bij 7 AMP al een heel stuk groter word.

Maar kan zijn dat er nog 6 amps accus te krijgen zijn die kleiner zijn.
 
Back
Top