accu

buick225

Well-Known Member
ik heb een hyosung rush 45 km

het nut van en accu is mij niet helemaal duidelijk.

als mijn motor niet draaid dan doen mijn lichten en knipperlichten het niet
volgens mij moet dat het toch gewoon doen ,,toch?????

elektrisch starten doed het ook niet (( echt helemaal niets))

wie kan mij enige uitleg verschaffen, misschien met foto's erbij.

frits

Advertisement - register to remove this

Ik snap je hele verhaal niet..
Maar je hebt dus een scooter, en daar heb je een nieuwe accu ingezet. En GOED aangesloten?
En nu doen je knipperlichten etc het niet?

Of begrijp ik het nu verkeerd?^^

goed nog een x

heb een GLOEDNIEUWE accu op de rush gezet.
als de rush op contact staat maar de motor uit doen de lichten het niet.
volgens mij moeten die gewoon branden toch????

de kniperlichten deden het eerst niet nu wel..

de elektrische starter doet helemaal niets geen piepje of kraakje.

hoop dat het zo duidelijker is

frits

Als je hem op contact zet, gaat de verlichting in je dashboard/cockpit dan branden?

Als je je beide remmen inknijpt (met contact aan), brandt je remlicht dan?

Heb je al gekeken of die lampjes wel goed zijn?

Doen je knipperlichten het nu wel zonder dat je scooter loopt, met alleen contact op aan dus?

De gewone verlichting van je scooter gaat volgens mij niet branden als je je scooter alleen op contact hebt, zo uit mijn hoofd.... al tijden geen scooter meer met accu erin :D

Nieuwe accu = 9 v/d 10 leeg, dus eerst opladen of een weekje ofzo geen elektrische start gebruiken en het licht zo min mogelijk aan zetten.

Normaal licht (Stads/klein/groot/achter) werkt 999 (Of meer) van de 1000 keer niet als de scooter niet loopt, knipperlichten en remlicht werkt bijna altijd (Remlicht werkt simpelweg om de scooter met elektrische start te kunnen starten, knipperlichten omdat sommige scooters een alarmlicht stand hebben).

Het nut van de accu is dus:
1) Elektrisch starten.
2) Veiligheid.

Het is zeer zeker niet bedoeld om als grote schijnwerper dienst te doen.;)

Aha, nu snap ik het inderdaad.
Zoals KoB zei, normale verlichting zal het niet doen zolang je motor niet draait.
Je knipperlichten/toeter/elektrische start en remlichten moeten het doen.

Jij zegt dat je knipperlichten het nu wel doen, maar je elektrische start niet.
Even de draden die naar de startmotor langslopen, en wel je achterrem inhouden als je elektrisch probeert te starten!

mijne Heren

ik ga het even proberen

knipperlichten doen het zonder op contact te staan
ik zal eens even proberen te starten met de achterrem ingeknepen..

bedankt
frits

kan ook zijn dat de accu niet zelf bij laad, zit met hetzelfde probleem met net dezelfde scooter na een weekje rijden is die ook helemaal leeg dusjah. (gewoon batterijladertje kopen of naar het probleem zoeken;) batterijlader kost ook niet heel erg veel)

rijd je er veel mee? als je hem maar een paar keer per week gebruikt gewoon is een half uurtje op rijden.
wat doet ie als je batterij helemaal is opgeladen start hij dan wel elektrisch? als dat niet het geval is alles is een keer doormeten of je startmotor er een keer afhalen met de draden er nog aan en een keer starten. (zien of hij wel netjes ronddraaid)

Houd beide remmen maar in tijdens electrisch starten. Dat hij zonder contact wel de knipperlichten kan laten branden geeft aan dat er iets niet goed zit!

Verlichting doet het wel bij een recent nieuwe scooter, zag laatst nog iemand die licht aan had staan maar ik hoorde geen motor lopen

Kan goed kloppen, volgens mij werkt het licht van een Kymco Agility ook als hij alleen op contact staat, maar over het algemeen is dat voor de meeste scooters/brommers niet het geval (Misschien een nieuwe trend?).

...
Het is zeer zeker niet bedoeld om als grote schijnwerper dienst te doen.;)

Dat is een punt dat ik niet snap :P.
Een accu kan flink wat leveren, daar branden een paar 15w halogeen lampjes toch wel flink lang op...
Net als bij een auto.
Ik snap het retarded systeem bij een scooter gewoon niet, met 2 aparte stroom circuits. Ik vind het vrij nutteloos.

Komt denk ik omdat de accu er pas later in is gekomen, in de scooter wereld, en geen noodzakelijk deel van de scooter is, en daarom ook zo aangesloten is in/op de scooter: als een luxe iets waar je scooter ook zonder kan...?

Klopt.
Nouja, ik bouw mn scooter binnenkort precies de andere kant op; de kabelboom zodanig aanpassen dat álles op de accu werkt, ipv gedeeltelijk op de lichtspoel. Ik ben het geklooi met oude ontstekingen / niet-passende onderdelen en kapotte spannings-regelaars namelijk helemaal zat XD.

Back