accu

ik heb een gilera typhoon alleen me accu loopt leeg het gaat om een power 1 gel-accu (4mnd oud) en me setup is bijna orgineel.
wie o wie weet de oplossing
 
Advertisement - register to remove this

Jazeker kan het ook ergens anders aanliggen. Waarschijnlijk heb je een klandestine gebruiker dat houd in: dat er een verbruiker voor het kontakt slot aanwezig is.(neon andere kerstboom verlichting etc,maar kan ook door een defect kontakt slot komen.) dit is te meten met een multimeter , haal de zekering uit de houder en zet de meter in serie tussen de plus draden( meten over de massa is beter) maar dit is makkelijker. zet de multimeter op ampere en kijk hoeveel ampere hij trekt met het kontakt slot op de off stand. is dit nul dan is of je accu kapot of hij word niet bij geladen!!

Grt Roger
 
ok ik heb nu een accu te leen van een maat van me die ben ik nu aan het laden via de druppellader van me pa z'n moter dus ik update vanavond even of die het beter doet. mijn accu laad wel op als ik rij maar als ik hem nog geen halve week laat staan is die al leeg (als die vol was). en die leen accu is een yacht accu die een konstante spanning van 14.4-15.0 volt kan leveren amp staat er niet op mijn vorige accu was deze:http://www.scootparts.nl/epages/Sco...A/?ObjectPath=/Shops/Scootparts/Products/3704
 
en kan je je oude accu doormeten om te kijken of die nog goed is en in een gel accu moet je daar ook iets ingooien ofzo want als ik heb klepje aan de bovenkant los doe zie ik wel vuldopjes zitten
 
als het een onderhouds vrije accu is hoef je hem niet bij te vullen.
die zijn altijd zwart.

Een accu die moet bijvullen is altijd doorzichting en staat een max en min niveau op.

Een druppellader kan er best een tijdje over doen maar na 24 uur moet toch wel vol zitten!

Accu kun je wel meten ,als hij net geladen is moet meer dan 12v hebben.
Een accu is gelijk spanning dus zet daar je multimeter op.

grt
 
Back
Top