accu voor licht

twism

Well-Known Member
hey

ik heb nu een rotor zonder licht spoel
en wil dus de voor licht en acherlicht op me accu aansluiten maar die word dus niet opgeladen.
het gaat om een firefox
gaat dit een beetje lukken of is naar een paar uur rijden die accu alweer leeg?

Advertisement - register to remove this

amdr said:
5mins en je accu is leeg
hoe kom je daarbij dan?

Als het lampje 20W is (moet je even kijken hoeveel wat alles is)
En b.v. achterlicht 10W, zit je op 30W

Accu is doorgaans 4Ah.

De lampjes verbuiken dan 2.5A. Dus kan je er dan 1,5 uur mee rijden!

Moet je gewoon zorgen dat je 2 accu's (of meer neemt) en doorkoppelt. En draden maakt naar de zijkant van je scooter b.v. dat als je thuiskomt hem meteen in het stopcontact kan steken.

Het is volgens mij juist beter voor een accu om het helemaal leeg te laten lopen, en vervolgens weer helemaal op te laden, gaat ie langer mee. Zowieso is het goed om een accu een keer max op te laden met een acculader ivm met het zuur op de platen...

of je koopt een lichtspoel ;) :P maar je kan idd ook accu gebruiken en die idere dag opladen... en tis idd bter voor een accu als je hem helemaal leeg laat lopen en dan weer oplaadt...! maar in je scoot wordt ie normaal altijd bijgeladen dus ze kunnen er wel tegen.

scoop643 said:
daarom, en lichtspoel die HPI was volgens mij niet goedkoop...

50 pleuros... lijkt wat, maar wat kost een niwe ( extra ) accu??? 25 ofzow... + iedere keer opladen.... denk dat je uiteindelijk net zo duur uit komt alleen hoef je nooit op te laden als je die spoel monteert ;) ik zou kiezen voor die spoel...maar tis jouw beslissing.

firevos f-15 said:
50 pleuros... lijkt wat, maar wat kost een niwe ( extra ) accu??? 25 ofzow... + iedere keer opladen.... denk dat je uiteindelijk net zo duur uit komt alleen hoef je nooit op te laden als je die spoel monteert ;) ik zou kiezen voor die spoel...maar tis jouw beslissing.
ja ik dacht dat die dingen 100 euro ofzo waren. Maar is maar 50€

Maar nu heb je nog een probleem, lichspoel heeft maar 10W opbrengst....
Denk niet dat je het daarmee haalt

scoop643 said:
ja ik dacht dat die dingen 100 euro ofzo waren. Maar is maar 50€

Maar nu heb je nog een probleem, lichspoel heeft maar 10W opbrengst....
Denk niet dat je het daarmee haalt

hmm dan ben ik wel benieuwd waarom die gasten zon spoel maken dan...:?:?:? wat is het nut van dat ding dan:? is tog gemaakt voor je licht speciaal!?

twism said:
nee knipperlichten zijn dicht gemaakt

het enigst wat ik nodig heb is voorlicht en achterlicht meer hoeft er niet op te komen

volgens scoop heb je dan nix aan die spoel.... dus tog maar voor de accu oplossing gaan dan! maar weet iemand of je die spoel niet opnieuw kan winden dat ie grotere opbrngst heb???? ben daar wel benieuwd naar eigenlijk, dan kan ik daar zelf ook is ff mee klooien :P

Back