Accu Sym mio 50 2009

Lars88

New Member
Goedenavond,

Ik heb een sym mio 50, type HU05W bouwjaar 2009, en de vorige eigenaar heeft er goedbedoeld het een en ander aan ‘gerepareerd’ :sweatsmile:. Hij heeft er tevens een verkeerde accu ingeplaatst, en ik probeer er nu achter te komen of er een 12V/4A of een 12V/6A accu in hoort, maar ik kan alleen de elektrische schema’s van de HU05U en HU10U/W (die geven beide 12V/4A aan overigens) vinden. Als ik google naar onderdelen voor deze scooters geven de meeste onderdelen sites echter 12V/6A aan.

Heeft iemand enig idee welke er precies in hoort?
 
Advertisement - register to remove this

Met de huidige accu kan de klep in de tree niet goed dicht :laughing: De 12V/4A zou sowieso wel moeten passen inderdaad. Hoop er alleen achter te komen welke er origineel gezien in zat, aangezien er toch een nieuwe besteld moet worden; dan maar direct de goede ook. :)
 
Het is zoals Bas ook reeds zei, het maakt niet uit welke je neemt.
Meet gewoon de afmetingen van je compartiment en neem de accu met de hoogste capasiteit (Ah) die erin past.
Kijk wel naar de plus- en minpool positie op de accu en of de originele kabels lang genoeg zijn!
 
Sym maakt er ook een zooitje van wat dat betreft....
Zoals de TS al aangaf is het 12V/4Ah voor de HU05U en HU10U/W, vervangers welke ik tegenkom zijn de: YTX5L-BS of GTX5L-BS.

Maar ik kom ook 12V/7Ah tegen bij de Mio 50/100cc uit 2004??
Zoals al aangegeven door de collega's maakt het niet heel veel uit, al zou ik zelf geen 7 plaatsen maar hooguit een 6.

De afmetingen zijn inderdaad wel belangrijk zoals Sparky al aangaf.

Zie ook deze link: https://www.easyparts.nl/Accu-NITRO...rhoudsvrij,-met-zuurpakket)_(Accus)-p27949540

In het bijgevoegde bestand heeft Sym of Motana een beetje zitten slapen lijkt het wel :confused2:....
 

Attachments

  • Mio 50 gebruikershandleiding.pdf
    2.2 MB · Views: 3
Misschien beetje late reactie maar ik heb ook een HU05W (23.600 km gelopen) uit 2007. Daar zit een 4Ah accu in. Weet natuurlijk niet of dat standaard was, heb hem zo overgenomen.
 
Back
Top