Accu loopt leeg

chrisis

New Member
De accu van mijn Honda sky loopt steeds leeg ik heb de accu weer opgeladen en alles werkt na 2 dagen rijden en electrisch starten is hij weer bijna dood.
Ik heb gelezen over lek stroom nou ligt mijn linker rem licht kabel bloot en zit er geen switch aan verbonden kan dat hier door komen?!
Ook heb ik getest of de accu bij laad en dat doet hij maar heel sloom.
 
Advertisement - register to remove this

6v uit de accu????? Bij niet starten eens meten.
Moet toch 12v zijn!
Dan is de accu RIP.
Of je hebt een grote sluiting ergens.

Doe eens het volgende met niet op contact zetten
  • Zet de multimeter op stroom meten DC en begin met het meetbereik van 10 A.
  • Sluit de meter aan tussen de massakabelklem en de minpool van de accu.
  • Is de gemeten stroom duidelijk minder dan 0,3 A, zet dan de meetpen over op de aansluit bus van 300 mA.
  • Is de gemeten stroom minder dan 10 mA, dan is deze kleine ruststroom niet de oorzaak van een lege accu.
  • Is de gemeten stroom meer dan 10 mA, ga dan stuk voor stuk de stekkers losmaken.
  • Wanneer na het losmaken van een bepaalde stekker de stroom praktisch 0 mA wordt, dan zit de lekstroom na deze stekkerverbinding.
 
Perfecte uitleg van Buldog, hiermee moet het zeker lukken.

Verdachte nr1, bij lekstroom met het contactslot "uit", is de spanningsregelaar.

Verder denk ik dat de accu ook dood is.
Dus deze eens heel goed opladen, daarna snel inbouwen in de scooter, de scooter een paar keren elektrisch starten en daana de spanning over de accu meten,
Is de spanning lager dan 12,3 V, accu weggooien en nieuwe kopen.
 
Hier is de complete handleiding als @chrisis die nodig heeft:
Start moter doet het wel als die loopt en toeter maar op contact niet accu is goed loopt niet meer leeg enig idee hoe dit kan
 
???? leg dat eens beter uit???
Start moter doet het wel als die loopt en toeter maar op contact niet accu is goed loopt niet meer leeg enig idee hoe dit kan

Haal de startmotor er eens vanaf, laat de kabels eraan en start eens, gaat de startmotor ronddraaien dan?

Of doe deze meetingen met een multimeter:
 
28mA kan het alarm zijn als je die hebt.
Maar dat is zo weinig dat als je regelmatig rijd dat niet te merken is.
Bij lange vakantie de accu loskoppelen of er een druppellader aan hangen.
 
28mA kan het alarm zijn als je die hebt.
Maar dat is zo weinig dat als je regelmatig rijd dat niet te merken is.
Bij lange vakantie de accu loskoppelen of er een druppellader aan hangen.

er zit geen alarm op mijn Honda waar ik ook meet hij blijft maar vragen om 28 ma heel raar
 
28mA kan het alarm zijn als je die hebt.
Maar dat is zo weinig dat als je regelmatig rijd dat niet te merken is.
Bij lange vakantie de accu loskoppelen of er een druppellader aan hangen.
Een lekstroom van 10 mA of meer is zeker te veel voor de accu, geven ze aan op internet en in handleidingen.
Post automatically merged:

er zit geen alarm op mijn Honda waar ik ook meet hij blijft maar vragen om 28 ma heel raar
Handleiding nog niet doorgelezen?
Staat in dat je stekkers los kan maken of verbruikers afkoppelen.
Dan kijken of de stroom zakt.
 
OK dan kan je delen van de kabelboom afkoppelen en kijken wanneer de lekstroom weg is zodat je de
verbruiker kan vinden en vervangen.
Kan de spanningsregelaar ook zijn, die hangt continu aan de accu, daar kan je simpel de stekker van los maken.
 
Dat was ook mijn gedachte in mijn bijdrage #5.
Als ik de spanningsregelaar er afhaal lekt die niks heb een nieuwe ee op gedaan maar lekt nogsteeds enig idee ?
 

Attachments

  • 15874556828544141502857037498878.jpg
    15874556828544141502857037498878.jpg
    118.7 KB · Views: 10
Last edited:
Back
Top