accu leeg

Anna

New Member
Hallo allemaal.

de accu van mijn agm vx50 s is leeg. Nu heb ik contact gehad met mijn scooterzaak en die kan het voor rond de 110 euro repareren zeggen ze (inclusief vervoer) Maar online kom ik accu's tegen voor rond de 25 euro.. Ik vroeg me af of dit een makkelijke klus is om te doen en wat jullie mij aanraden, ik heb namelijk zelf geen ervaring met scooters of nieuwe accu's erin zetten. Ook kan ik het online niet vinden voor mijn type scooter.

Graag hoor ik van jullie.
mvg, anna.
 
Advertisement - register to remove this

Een accu vervangen voor een scooter is een heel makkelijk klusje. Als je het zoekt op youtube krijg je meteen een filmpje van zandri, ik vind die zelf erg duidelijk. Het enige wat je moet doen is je nieuwe accu laden en verwisselen, dat is alles. Op zandri.nl zullen ze vast wel de accu hebben voor jou scooter.

€110 voor een nieuwe accu inclusief vervangen is belachelijk. Dit zijn natuurlijk man uren die verrekend worden terwijl je dit zelf in 10 minuten kunt doen als de accu is opgeladen.
 
De vraag is wel een beetje waarom de accu leeg is?
Kan zijn dat deze aan het eind van z'n leven is, maar kan ook komen doordat deze niet meer bijgeladen wordt tijdens het rijden.
In dat geval is de spanningsregelaar waarschijnlijk ook stuk.

Dan is 110 euro een vrij normaal bedrag als je uitgaat van 55 euro per uur voor montage,
25 euro voor de accu en 14,95 voor de spanningsregelaar. (dit inclusief vervoer)
 
De vraag is wel een beetje waarom de accu leeg is?
Kan zijn dat deze aan het eind van z'n leven is, maar kan ook komen doordat deze niet meer bijgeladen wordt tijdens het rijden.
In dat geval is de spanningsregelaar waarschijnlijk ook stuk.

Dan is 110 euro een vrij normaal bedrag als je uitgaat van 55 euro per uur voor montage,
25 euro voor de accu en 14,95 voor de spanningsregelaar. (dit inclusief vervoer)
Ik vroeg inderdaad hoe dit kan komen. Ik heb mijn scooter namelijk al ongeveer 3/4 weken niet gebruikt, en blijkbaar trekt mijn scooteralarm nog steeds stroom ook al staat deze uit.. dus vandaar
Post automatically merged:

Een accu vervangen voor een scooter is een heel makkelijk klusje. Als je het zoekt op youtube krijg je meteen een filmpje van zandri, ik vind die zelf erg duidelijk. Het enige wat je moet doen is je nieuwe accu laden en verwisselen, dat is alles. Op zandri.nl zullen ze vast wel de accu hebben voor jou scooter.

€110 voor een nieuwe accu inclusief vervangen is belachelijk. Dit zijn natuurlijk man uren die verrekend worden terwijl je dit zelf in 10 minuten kunt doen als de accu is opgeladen.
super, ik ga ernaar kijken dankjewel!
 
Ik begrijp dat dit een normale prijs is maar als dit een klus is die anders voor €25 klaar kan zijn en waarbij je de boel stap voor stap kan volgen op youtube heeft dat lijkt mij wel voorkeur.

Als hij na een tijd niet rijden niet elektrisch start kun je hem proberen te starten met kickstart en een stuk rijden. Als hij daarna nog steeds niet elektrisch start heeft Floris gelijk.
De vraag is wel een beetje waarom de accu leeg is?
Kan zijn dat deze aan het eind van z'n leven is, maar kan ook komen doordat deze niet meer bijgeladen wordt tijdens het rijden.
In dat geval is de spanningsregelaar waarschijnlijk ook stuk.

Dan is 110 euro een vrij normaal bedrag als je uitgaat van 55 euro per uur voor montage,
25 euro voor de accu en 14,95 voor de spanningsregelaar. (dit inclusief vervoer)
 
Anna,

is de accu echt leeg of is de zekering defect?

Als de zekering namelijk defect is, werkt ook niks meer wat accuspanning nodig heeft en omdat je scooter ook nog eens een alarm heeft zal deze waarschijnlijk ook niet met de kickstart starten omdat de startblokkering niet kan worden vrijgegeven.

110 Euro is ogenschijnlijk wel veel geld voor het vervangen van enkel een accu maar vergeet niet de dealer moet er ook zijn tijd insteken om de scooter op te halen en weer terug te brengen, zoals Floris ook reeds opmerkte.

Het is moeilijk op voorhand aan te geven waardoor de accu nu precies is leeggeraakt, dit kan allerlei oorzaken hebben.

Kan inderdaad te maken hebben door het alarm omdat dit ook stroon trekt als de scooter uit staat echter na 3 weken zou dit niet mogen omdat een alarm erg weinig stroom trekt in rust.
Verder kan een defecte spanningsregelaar ook de oorzaak zijn van een lege accu hetzij door het feit dat deze de accu de laatste tijd niet of zeer slecht heeft opgeladen tijdens het rijden, hetzij dat er een lekstroom heeft gelopen van de accu via de spanningsregelaar.

Deze 110 Euro was dit enkel voor het transport en het vervangen van de accu of was dit ook voor een verder onderzoek en het eventueel vervangen van de spanningsregelaar/alarm?
 
Back
Top