Accu laat niet goed op/verlichting werkt matig

Aidan384838

Well-Known Member
HHoi hoi
nog even terug komen op een van de eerste posts die ik maakte. Mijn verlichting gemiddeld groot licht is echt te zwak om iets te zien.
laat ik me accu los op (met kabel) dan is me groot licht gewoon goed. Het geld hetzelfde als ik mijn rem inknijp maakt niet uit welke gaat me slechter branden naar zelfs uit.
spanningsregelaar al vervangen
eenaccu al vervangen.
sstator doorgemeten komt gewoon stroom door.
Ik weet het echt niet meer.
en K me groot licht wel werkend willen willen als ik buiten de bebouwde kom rij op donkere wegen zie ik anders niks.
k hoop dat iemand me er mee kan helpen ik heb alles gedaan wat ik kon.
Het gaat om een 4 takt 80 cc scooter

(Bewerkt)
Zou het meschien kunnen komen omdat ik een 50 cc stator heb?
Dat die niet genoeg stroom kan geven
 
Advertisement - register to remove this

Om welke scooter gaat het hier?
Meet de spanning eens over de accu bij niet ingeknepen rem en bij geknepen rem.
Massa van je koplamp en van je achterlicht/remlicht in orde en gemeten?
Zie je de koplamp ook dimmen als je bijvoorbeeld de claxon of knipperlichten gebruikt?
Maken de stekkers van je stator goed contact?
 
Om welke scooter gaat het hier?
Maak kennis met de spanning eens over de accu bij niet ingeknepen rem en bij geknepen rem.
Massa van je koplamp en van je achterlicht/remlicht in orde en gemeten?
Zie je de koplamp ook dimmen als bijvoorbeeld de claxon of knipperlichten gebruikt?
Maken de stekkers van je stator goed contact?
HHet gaat om een baotian bt39 Qt 9s1 als ik het zo goed zeg.
EENAls ik met een multi meter op me accu ga ter wel me scooter loopt hij wel omhoog.
Jja als ik toeter gaat me licht ook minder fel.
Het lijkt mij meer alsof hij gewoon te weinig stroom geeft. Ik stuur even een foto van de kabels van mijn stator.
Post automatically merged:

20220115_100031.jpg
 
HHet gaat om een baotian bt39 Qt 9s1 als ik het zo goed zeg.
Ik denk dat je de Boatian BT49-QT9 of de Boatian BT50-QT9 bedoelt.

Meet de spanning eens over de accu bij niet ingeknepen rem en bij geknepen rem.
Massa van je koplamp en van je achterlicht/remlicht in orde en gemeten?
Jammer dat je geen antwoord geeft op bovenstaande vragen, wel belangrijk als je naar een elektrische storing bent aan het zoeken, dus ik verwacht dat je na deze post wat meer moeite doet en er wat meer tijd in steekt je tekst te formuleren en te verbeteren als je een schrijffout hebt gemaakt of als de zin niet lekker loopt, want dit doen wij ook voor jouw als we je helpen!!!
Want wij steken er een hoop tijd in, dat verwachten we ook van jouw als je nog geholpen wilt worden!!!

De connector van de stator ziet er goed uit alhoewel dit niet altijd wat zegt, het gaat om de contacten en of deze goed contact maken.

Maar goed, ik heb even in beide schema's gekeken en blijken identiek te zijn voor wat je verlichting betreft, ik zal die van de BT50QT9 hieronder even toevoegen, wel zo handig.

Ik zie op het schema dat je verlichting werkt met wisselspanning direct vanaf de stator. (gele draad)
Echter je verlichting reageert ook op het verbruik van gelijkspanning dus mijn vermoeden gaat sterk uit naar een slecht contact in de massa van je scooter. (Massa = Alle groene bedrading van je scooter+motorblok+frame+min-pool accu.)
De massa wordt zowel voor gelijkspanning als voor de wisselspanning van je scooter gezamelik gebruikt vandaar mjn vermoeden.

  • Dus men zet de scooter NIET op contact.
  • Men neme een multimeter.
  • Zet deze op het laagste Ohm-bereik.
  • Prikken de meetsnoeren in de juiste aansluitbussen van de multimeter.
  • Zorg dat de min-pool van de accu schoon is, goed contact maakt en goed is aangedraaid.
  • Sluit het zwarte meetsnoer aan op de min-pool van de accu en laat deze daar aangesloten.
  • Prik vervolgens met het rode meetsnoer op alle groene bedrading, een blank stuk metaal van je motorblok en een blank stuk metaal van je frame af.
  • Bij elke meting mag de weerstand niet hoger zijn dan, laat zeggen, 0,3 Ohm.
Ik hoor het resultaat wel van je metingen, zo niet , ook goed!!!
 
Ik denk dat je de Boatian BT49-QT9 of de Boatian BT50-QT9 bedoelt.


Jammer dat je geen antwoord geeft op bovenstaande vragen, wel belangrijk als je naar een elektrische storing bent aan het zoeken, dus ik verwacht dat je na deze post wat meer moeite doet en er wat meer tijd in steekt je tekst te formuleren en te verbeteren als je een schrijffout hebt gemaakt of als de zin niet lekker loopt, want dit doen wij ook voor jouw als we je helpen!!!
Want wij steken er een hoop tijd in, dat verwachten we ook van jouw als je nog geholpen wilt worden!!!

De connector van de stator ziet er goed uit alhoewel dit niet altijd wat zegt, het gaat om de contacten en of deze goed contact maken.

Maar goed, ik heb even in beide schema's gekeken en blijken identiek te zijn voor wat je verlichting betreft, ik zal die van de BT50QT9 hieronder even toevoegen, wel zo handig.

Ik zie op het schema dat je verlichting werkt met wisselspanning direct vanaf de stator. (gele draad)
Echter je verlichting reageert ook op het verbruik van gelijkspanning dus mijn vermoeden gaat sterk uit naar een slecht contact in de massa van je scooter. (Massa = Alle groene bedrading van je scooter+motorblok+frame+min-pool accu.)
De massa wordt zowel voor gelijkspanning als voor de wisselspanning van je scooter gezamelik gebruikt vandaar mjn vermoeden.

  • Dus men zet de scooter NIET op contact.
  • Men neme een multimeter.
  • Zet deze op het laagste Ohm-bereik.
  • Prikken de meetsnoeren in de juiste aansluitbussen van de multimeter.
  • Zorg dat de min-pool van de accu schoon is, goed contact maakt en goed is aangedraaid.
  • Sluit het zwarte meetsnoer aan op de min-pool van de accu en laat deze daar aangesloten.
  • Prik vervolgens met het rode meetsnoer op alle groene bedrading, een blank stuk metaal van je motorblok en een blank stuk metaal van je frame af.
  • Bij elke meting mag de weerstand niet hoger zijn dan, laat zeggen, 0,3 Ohm.
Ik hoor het resultaat wel van je metingen, zo niet , ook goed!!!
Ik ga ze vanavond door meten.
Dat mijn zinnen fout gaan klopt op een of andere manier als in een nieuwe zin begin doet die heel raar.
Maar ik ga het vanavond allemaal goed door meten en laat het horen
 
Hallo allemaal nog even om terug te komen op mijn vraag. Vandaag op wonderbaarlijke manier laade mijn accu wel op. Vraag me niet hoe maar het is gelukt. Bedankt voor al jullie hulp
 
Ik denk dat je de Boatian BT49-QT9 of de Boatian BT50-QT9 bedoelt.


Jammer dat je geen antwoord geeft op bovenstaande vragen, wel belangrijk als je naar een elektrische storing bent aan het zoeken, dus ik verwacht dat je na deze post wat meer moeite doet en er wat meer tijd in steekt je tekst te formuleren en te verbeteren als je een schrijffout hebt gemaakt of als de zin niet lekker loopt, want dit doen wij ook voor jouw als we je helpen!!!
Want wij steken er een hoop tijd in, dat verwachten we ook van jouw als je nog geholpen wilt worden!!!

De connector van de stator ziet er goed uit alhoewel dit niet altijd wat zegt, het gaat om de contacten en of deze goed contact maken.

Maar goed, ik heb even in beide schema's gekeken en blijken identiek te zijn voor wat je verlichting betreft, ik zal die van de BT50QT9 hieronder even toevoegen, wel zo handig.

Ik zie op het schema dat je verlichting werkt met wisselspanning direct vanaf de stator. (gele draad)
Echter je verlichting reageert ook op het verbruik van gelijkspanning dus mijn vermoeden gaat sterk uit naar een slecht contact in de massa van je scooter. (Massa = Alle groene bedrading van je scooter+motorblok+frame+min-pool accu.)
De massa wordt zowel voor gelijkspanning als voor de wisselspanning van je scooter gezamelik gebruikt vandaar mjn vermoeden.

  • Dus men zet de scooter NIET op contact.
  • Men neme een multimeter.
  • Zet deze op het laagste Ohm-bereik.
  • Prikken de meetsnoeren in de juiste aansluitbussen van de multimeter.
  • Zorg dat de min-pool van de accu schoon is, goed contact maakt en goed is aangedraaid.
  • Sluit het zwarte meetsnoer aan op de min-pool van de accu en laat deze daar aangesloten.
  • Prik vervolgens met het rode meetsnoer op alle groene bedrading, een blank stuk metaal van je motorblok en een blank stuk metaal van je frame af.
  • Bij elke meting mag de weerstand niet hoger zijn dan, laat zeggen, 0,3 Ohm.
Ik hoor het resultaat wel van je metingen, zo niet , ook goed!!!
Sorry dat ik er nu zo laat op terug kom. Maar zou het kunnen komen doordat de groene kabel van me bobine niet zat aangesloten op mijn frame.
Slechte massa zat ik vanmiddag ook al aan te denken.
Ik heb de draden van de stator door gemeten vanaf de stator naar de spanningsregelaar en hij piept dus die draden zijn nog goed.
Zou ik dan iets kunnen proberen voor betere massa.
Het vliegwiel is namelijk gewoon goed die komt van een andere scooter die wel de accu oplaat.
Ik hoor T graag nog.
 
Ik heb het zojuist door gemeten op me blok zit die onder de 0.3 oms maar op me frame staat niks en waar me toeter enz voort zit staat T heel slecht.
 
Ik heb het zojuist door gemeten op me blok zit die onder de 0.3 oms maar op me frame staat niks en waar me toeter enz voort zit staat T heel slecht.
Dit bericht kan ik niet lezen noch begrijp ik wat je zegt.
Als je de stappen van Sparky dooorlopen hebt graag per punt de conclusie duidelijk mededelen.

Mocht dit alles niet helpen dan kun je nog een extra massakabel aanleggen van het blok naar een kaal (geen verf) stukje frame.
Als dit het oplost is het een omweg dat eventueel je probleem oplost, maar niet het initiële euvel corrigeert.
Overigens leiden er meerdere wegen naar Rome. ^_^
 
Dit bericht kan ik niet lezen noch begrijp ik wat je zegt.
Als je de stappen van Sparky dooorlopen hebt graag per punt de conclusie duidelijk mededelen.

Mocht dit alles niet helpen dan kun je nog een extra massakabel aanleggen van het blok naar een kaal (geen verf) stukje frame.
Als dit het oplost is het een omweg dat eventueel je probleem oplost, maar niet het initiële euvel corrigeert.
Overigens leiden er meerdere wegen naar Rome. ^_^
Excuses voor de onduidelijkheid.
Dus als ik een kabel van me blokje naar me frame op een kale plek leg zou dat moeten helpen?
 
Helpen kan ik je niet garanderen.
Als de originele massakabel van je blok naar frame 'niet goed' is dan gaat het je iig helpen.

Neemt niet weg dat ik je aanraad de stappen hierboven gedeeld door Sparky te doorlopen.
 
waar begint en eindigd die?
De kabel zit op de massa van de accu.
Ook wel de min of minpool genaamd.
Dit wordt op de accu aangegeven d.m.v. een zwarte markering en/of symbool.
Zie foto.
Volg de kabel vanaf de accu en dan zie je waar deze eindigt...Accu.jpg
 
Back
Top