accu laadt nie bij

T1m0thy

Well-Known Member
ik heb een malaguti firefox
en heb een probleem
nieuwe accu en laadt niet bij
zit een nieuwe spannings regelaar in
verder verlcihting doet het gewoon
knipperlichten knipperen alleen wel sneller dan normaal
en de toeter doet het uit niet en heel zwak in lage toeren en op hoge toeren doet ie het ook niet

ik weet niet zoveel van electrische dingen dus meschien iemand die mij hiermee kan helpen ik wil hem graag verkoop klaarmaken dus wil wel dat het werkt
 
Advertisement - register to remove this

hoeveel spanning staat er nu over je accu?
je kunt proberen hem eerst eens aan het stopcontact op te laden
zekering nog goed?
 
zekering nog goed , spanning veranderd hoe meer gas hoe hoger het oploopt ( tussen de 8,9 en de 17,4 volt)
zit een nieuwe spannings regelaar op
 
8.9? Moet zeker niet onder de 12v zakken, al helemaal niet als je gas geeft.
Hoort ook niet boven de 15v te zijn dacht ik?

Lijkt toch heel erg op dat je spanningsregelaar kapot is hoor, maak je niet ergens kortsluiting?
 
Hij heeft een nieuwe accu (Die zijn meestal leeg, tenzij ze 'm bij de zaak waar je 'm gekocht hebt hebben opgeladen) dus dat de spanning onder de 12V zakt is niet zo vreemd, en als de accu nog niet opgeladen is dan zal de laadspanning, net zoals de laadstroom, ook hoger zijn.

Het beste hang je de accu aan een lader (Geen accu lader voor een auto of zo, tenzij je de max. laadstroom aan kunt passen tot 0,5A of lager of zo).

Wat is de accuspanning als de scooter niet op contact staat?
 
nu is ie leeg ja maar die was 12,2 volt kan het niet zijn dat de gelijkrichter kapot is , ik heb nu net een nieuwe spannings regelaar en er was geen verandering
 
Back
Top