Accu laad zichzelf niet op

Teske._

New Member
Ik heb een zip 4 takt paar maanden geleden heb ik dimverlichting laten aansluiten op de accu. Na een week gingen de lichten steeds uit en starten die niet goed. 2 weken later deed scooter niks meer volt gemeten en die was te laag. Er zat wel genoeg volt in om te kickstarten maar de lampen doen het niet. Advies gekregen om een nieuwe accu te kopen. Dus nieuwe accu erin gezet nu weer 2 weken later zelfde probleem. Dus de accu laad zichzelf niet op. Waar zou dit aan kunnen liggen?
 
Advertisement - register to remove this

Het zou kunnen dat de spanningsregelaar kapot is.
Meet de accuspanning is bij draaiende motor, dan zou hij ergens rond de 13 volt moeten zijn en bij een beetje gas geven zou hij moeten stijgen naar ongeveer 14.8 volt.
Maar in ieder geval meer dan 14 volt.
Maar waarom heb je je dimlicht via de accu lopen?
 
Dat heeft de scooterzaak gedaan. Mijn koplamp zat eerst ook niet op accu maar ze hebben alles op de accu aangesloten. De accu had maar 9 volt toen die uit stond en aan 10 volt. Maar heb gemerkt hoe vaker ik kickstarten hoe meer die leegloopte.
 
Dus nieuwe accu erin gezet nu weer 2 weken later zelfde probleem.
Conclusie is dus:

  1. De accu laadt niet bij door een defecte spanningsregelaar.
  2. De accu laadt niet bij door een probleem met de laadspoel op de stator (sommigen noemen dit onterecht de "ontsteking")
  3. Accu laadt niet bij omdat de verlichting meer stroom trekt dan de spanningsregelaar/stator kan leveren.
  4. De accu wordt leeggetrokken terwijl de scooter stil staat en het contact "uit" is. (lekstroom)
Heb je de spanning over de accupolen al eens gemeten bij:

  1. Stilgelegde motor enkel met het contact "aan".
  2. Stationair draaiende motor.
  3. Draaiende motor met wat gas erop. (verhoogd toerental)
  • Wat is het Wattage van de led-lampen die gemonteerd zijn?
  • Zit het achterlicht ook op de gelijkspanning van de accu?

Na een week gingen de lichten steeds uit en starten die niet goed.
  • En wat zij de scooterzaak hiervan nadat je die nieuwe accu, die je waarschijnlijk ook bij hem/hun gekocht hebt, gemonteerd had en de problemen bleven?
 
Ik ben niet terug gegaan bij dezelfde garage omdat ze ineens extra veel geld vroegen. Ik heb daarbij toen zelf de accu gekocht. De accu had stilstaan 9 volt en gestart 10 volt ik heb niet gemeten hoeveel die was met gas. Ik heb de accu op dit moment opgeladen. Want ik heb pas over 2 weken een afspraak bij een andere garage. De volt van de lampen heb ik eigenlijk geen idee van.
Post automatically merged:

Conclusie is dus:

  1. De accu laadt niet bij door een defecte spanningsregelaar.
  2. De accu laadt niet bij door een probleem met de laadspoel op de stator (sommigen noemen dit onterecht de "ontsteking")
  3. Accu laadt niet bij omdat de verlichting meer stroom trekt dan de spanningsregelaar/stator kan leveren.
  4. De accu wordt leeggetrokken terwijl de scooter stil staat en het contact "uit" is. (lekstroom)
Heb je de spanning over de accupolen al eens gemeten bij:

  1. Stilgelegde motor enkel met het contact "aan".
  2. Stationair draaiende motor.
  3. Draaiende motor met wat gas erop. (verhoogd toerental)
  • Wat is het Wattage van de led-lampen die gemonteerd zijn?
  • Zit het achterlicht ook op de gelijkspanning van de accu?


  • En wat zij de scooterzaak hiervan nadat je die nieuwe accu, die je waarschijnlijk ook bij hem/hun gekocht hebt, gemonteerd had en de problemen bleven?
Ja alle lichten staan op de de accu
 
Back
Top