Accu laad niet op (agm)

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier op het forum en zal als vele gelijk beginnen met een vraag.

Ik heb een agm star 50 deze wil de accu helaas niet goed opladen. Wat zou hiervan de reden kunnen zijn en belangrijker de oplossing.

(Er zit al een nieuwe accu in)
BVD voor het reageren
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Waarschijnlijk is de spanningsregelaar defect.
Maar voor je deze voor niets ga kopen wel even meten met een multimeter.
(Zie mijn motto onderaan deze reactie)

De spanning over de accupolen moet bij lopende motor en een paar duizend toeren oplopen tot een spanning tussen de 13,x en 15 Volt.
Is de spanning lager of hoger dan aangegeven is hoogstwaarschijnlijk je regelaar kapot.

Tip: koop wel een originele spanningsregelaar voor jouw scooter want niet elke regelaar heeft dezelfde pin-out aan de connector ook al zijn de connectoren precies hetzelfde.
 
Waarschijnlijk is de spanningsregelaar defect.
Maar voor je deze voor niets ga kopen wel even meten met een multimeter.
(Zie mijn motto onderaan deze reactie)

De spanning over de accupolen moet bij lopende motor en een paar duizend toeren oplopen tot een spanning tussen de 13,x en 15 Volt.
Is de spanning lager of hoger dan aangegeven is hoogstwaarschijnlijk je regelaar kapot.

Tip: koop wel een originele spanningsregelaar voor jouw scooter want niet elke regelaar heeft dezelfde pin-out aan de connector ook al zijn de connectoren precies hetzelfde.
Ik ga het testen, ik heb echter veel zwart gebakerde kabels gevonden dus ik gok dat er iets in de kabelboom gesmolten is. Hier ben ik momenteel mee bezig
 
Back
Top