accu laad niet bij op gy6

jean59

New Member
Hallo, ben al geruime tijd bezig om, achter dit laden van de accu te komen.Gewoon gemeten over +/- is 13,6 volt op reffen geen verandering blijft rond de 13,8.
sluit ik nu de min over op het chassis en ref hem dan op dan geeft hij een waarde van 13,6 naar 14,5 volt aan,dus dan laad hij maar ik kom er niet op wat er verkeerd zit
ik heb twee video's gemaakt maar kan ze niet in laden dus heb ik foto's gemaakt 1 foto is gemeten met test leads en 13,5 +/- accu
foto 2 is met test leads gemeten zadelslot chassis + bleef op accu 14,02, dus mijn bevinding is dat hij alleen laad als via de meter de min op het chassis en dit klopt niet. de scooter is een gy6 chinees verder weet ik niet welk merk .
ik weet niet of iemand dit fenomeen heeft gehad of kent en twee weten meer als een .
groet jean
 

Attachments

  • IMG_20240729_194608.jpg
    IMG_20240729_194608.jpg
    199.6 KB · Views: 10
  • IMG_20240729_194743.jpg
    IMG_20240729_194743.jpg
    348 KB · Views: 7
Advertisement - register to remove this

Als je verschil meet tussen de spanning tussen de accupolen en de meting waarbij je 1 meetpen op de pluspool van de accu houdt en de andere meetpen op de massa van de scooter (zadelslot bijvoorbeeld), lijkt het mij dat de min-pool van de accu niet volledig met de massa van de scooter is verbonden maar dat daar een weerstand/slecht contact tussen zit.

Dit verschil in spanning zou je kunnen meten door de meting opnieuw te doen en met de multimeter tussen het zadelslot en de min-pool van de accu te meten.
Als ik dan uitga van de hierboven genoemde waardes zou je 14,5V-13,6V=0,9 Volt moeten meten tussen de min-pool van de accu en Massa (het zadelslot) .

Edit: Mooi metertje trouwens, ik heb dezelfde. ;)
 
Hallo, ik heb de meting van de min-pool gedaan,stationair is de eerste foto en de voltage zit op 0,308 volt,tweede foto heb ik een beetje gas bijgegeven en liep de voltage op naar 0,535.Verder heb ik een dikke groene kabel gepakt deze op de minpool aangesloten en naar het chassis
vast gemaakt. Bij het stationair lopen merkte ik dat de scooter een beetje zakte met meer gas geven was er geen verandering zelf negatief kwam deze meeting uit, een beetje gas ging hij naar 13v op stationair zakte hij terug naar 12v dus heb ik die groene kabel weer er af gemonteerd.toch vond ik aan de voorkant (balhoofd) een dun groen kabeltje gemonteerd aan het chassis. ben nu weer bij af dus opnieuw.
groet
Post automatically merged:

Ik ga vanavond het kabeltje balhoofd af monteren dan de groene kabel terug plaatse aan chassis
 

Attachments

  • 1.jpg
    1.jpg
    221.9 KB · Views: 2
  • 2.jpg
    2.jpg
    332.5 KB · Views: 0
  • 3.jpg
    3.jpg
    265 KB · Views: 0
  • 5.jpg
    5.jpg
    292.4 KB · Views: 0
  • 6.jpg
    6.jpg
    282.6 KB · Views: 2
  • 4.jpg
    4.jpg
    211 KB · Views: 3
  • 7.jpg
    7.jpg
    121.2 KB · Views: 4
Last edited:
Back
Top