Acceleratiepomp Vespa

Gdwehnes

Well-Known Member
Goeiedag,

Hier wat info over mijn scooter:
Scooter heb ik gekocht bij de 1e eigenaar ben nu 2e.
Vespa S Sport 4t 4v uit 2009 met 24dkm erop.

Ik doe mijn onderhoud zelf.
Laatste onderhoud is 2 weken terug.
- Nieuwe variogeleiders (malossi)
- Nieuwe snaar (origineel)
- Nieuwe 5.2 gr rollen (malossi)
- 5W40 Olie ververst.

Ik heb er laatst wat styling gedoe gedaan, niks met motorisch te maken.
Mijn probleem:

Ik rijd nu de laatste tijd woon-werk verkeer, wat mijn vespa goed aankan. Maar ik heb als het lekker zonnig is heb ik een probleem met optrekken. Hij stottert bij de 40kmu. Ik heb mijn carburateur schoongemaakt, ik heb mijn temperatuur kabel opgeschuurd en al. Alles werkt naar behoren.
Maar als ik me acceleratiepomp afsluit, is er geen probleem, zelfs als ik volgas blijf geven is er niks aan de hand.
Is dat schadelijk voor mijn scooter als ik de pomp aflsuit?

Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Als tweede eigenaar weet je waarschijnlijk niet wat de eerste eigenaar veranderd heeft aan de scooter en met name aan de instellingen van de carburateur.
Het uitschakelen van de acceleratiepomp kan in principe geen kwaad, de kans bestaat dan wel dat de scooter ietsje inhoud bij het plots opendraaien van het gas als de gashendel volledig was teruggedraaid.

Blijkbaar is dit bij jouw niet het geval en rijdt de scooter beter.

Aan je verhaal te horen denk ik dat de hoofdsproeier in de carburateur ietsjes te groot is.
Door toedoen van de acceleratiepomp krijgt de scooter dan ietjes te veel brandstof en stottert hij.

Ik veronderstel dan ook dat de bougie vrij zwart is.
 
Bougie is mooi koffiebruin (Dealers vertellen mij als ie koolzwart is, 'goed' is. Dat geloof ik niet). Er zit nu geen standaard sproeier in, (standaard is 72). Ik heb er nu een 75 in vanwege hoge snelheid (70 a 75kmu), anders rijdt ie niet lekker bij deze snelheid.

Maar bedankt voor je reactie!
 
Back
Top