Acceleratie modellen

Jan70

Member
Laatst even proef gereden op een kymco agility euro 4 brommer. Eerlijk gezegd vind ik mijn agm uit 2012 lekkerder rijden. Ik vond het zadel niet fijn (stug) maar vooral ook de trage acceleratie storend.. Er werd verteld dat dit ook wel te maken had met de euro 4 norm, maar ook met het verschil in wielmaat.

Mijn vraag is nu of er wat te vertellen valt over prestatie verschillen in acceleratie tussen verschillende bromscooters (merken/modellen) Zijn er bijvoorbeeld scooters die bekend staan om hun goede prestaties met standaard spullen en/of juist standaard minder goed rijden?
 
Advertisement - register to remove this

Vind het niet zo raar dat sommige euro4 scooter een trage acceleratie hebben.. Ze heb ten eerst geen vermogen..

Zie hier:

Die dingen zijn zeer hard geknepen op de ECU (toeren worden zwaarder begrensd) En dan kom je gewoon niet weg..
Zelfs deze vespa sprint 2018 had geen enkele vermogen..


Betreft het zadel, deze was ook keihard toen ik mijn piaggio new fly 4t 2v kocht in juni 2017.. Maar na de 4000km werd hij zachter en zit nou wel goed.
Dus als je een nieuwe scooter gaat testen is dit wel een punt om mee rekening te houden dat het zadel na verloop van tijd nog wel zachter kan worden..




Kan mij niet voorstellen dat er nog enige 2-takt word door gelaten met euro 4.. Neem aan dat je de aerox 4 bedoelt met de 4-takt motor eronder..

Er zijn nog aerox 2 takt euro 4 te krijgen die hebben gewoon een dikke katalysator in de uitlaat zoals je bijvoorbeeld nu ook hebt bij de derbi en aprilia 2018 modellen
 
Back
Top