Klein beetje in navolging van dit topic:
http://forum.scooterforum.net/forum/f37/ac-koeling-78322
wil ik die discussie nog eens aanzwengelen om te horen hoe het er anno 2008 voorstaat en wat men ervan denkt.
Ik ben zelf een dikke 2 jaar totaal niet meer met scooters bezig geweest, maar ben toch langzaam weer begonnen aan een blokje, dat op een kartchassis komt. Omdat ik al een zwaar chassis heb (ex-Hezemans huurkart) en om 't sleutelen lekker simpel te houden, en omdat ik 't (piaggio) blok toch had liggen, wordt ie AC. Evo 70 met PWK 28 enz. dus niet onaardig denk ik zelf.
Zijn er ondertussen mensen die met een luchtgekoelde cilinder sprinten, en dan dus zonder koelkap e.d.? Met wat voor vermogens rijden die rond?
Blijven de fans van de racers ondertussen heel? Hoe is dit bereikt?
Is het een idee om de fan op de rotor weg te laten, en daarvoor in de plaats een electrische fan te gebruiken die aan het volumedebiet kan voldoen?
http://forum.scooterforum.net/forum/f37/ac-koeling-78322
wil ik die discussie nog eens aanzwengelen om te horen hoe het er anno 2008 voorstaat en wat men ervan denkt.
Ik ben zelf een dikke 2 jaar totaal niet meer met scooters bezig geweest, maar ben toch langzaam weer begonnen aan een blokje, dat op een kartchassis komt. Omdat ik al een zwaar chassis heb (ex-Hezemans huurkart) en om 't sleutelen lekker simpel te houden, en omdat ik 't (piaggio) blok toch had liggen, wordt ie AC. Evo 70 met PWK 28 enz. dus niet onaardig denk ik zelf.
Zijn er ondertussen mensen die met een luchtgekoelde cilinder sprinten, en dan dus zonder koelkap e.d.? Met wat voor vermogens rijden die rond?
Blijven de fans van de racers ondertussen heel? Hoe is dit bereikt?
Is het een idee om de fan op de rotor weg te laten, en daarvoor in de plaats een electrische fan te gebruiken die aan het volumedebiet kan voldoen?