ac lc ?

nick-nick

Geile beer
klopt het dat je nooit meer warmlopers hebt als je een scooter lc maakt?

is er genoem ruimte voor de radiateur? in een neo`s?

of kan ik m ook achter mijn voorwiel doen?

;)
 
Advertisement - register to remove this

Is natuurlijk zware onzin, het klopt idd dat een vloeistof gekoelde cil het minder zwaar heeft (met overhitting enz) vooral met warm weer is een lucht gekoelde cilinder erg snel overhit.
Maar dat je nooit een warmloper kan krijgen is natuurlijk helemaal niet waar, als er met een TE arme afstelling gereden word loopt het zaakje vaakzat warm!
 
Dat lijkt me niet, als hij overhit raakt kan dat een combinatie zn van verschillende factoren.

-Wss is je afstelling van je mengsel te krap (sproeier te klein)

check dat eens!

Anders check even of je koelvin wel goed functioneert enz.


SUC6
 
ik had ook een neo's lc!! het voordeel van waterkoeling (vloeistofkoeling) is dat het je een constantere temperatuur hebt , een luchtgekoelde machine is afhankelijk van het weer. een radiateur kun je regelen door m af te plakken of door juist een groter opvervlak te nemen , dat kan bij een luchgekoelde niet (wel een beetje maar niet voldoende)
 
Originally posted by melf #50
ik had ook een neo's lc!! het voordeel van waterkoeling (vloeistofkoeling) is dat het je een constantere temperatuur hebt , een luchtgekoelde machine is afhankelijk van het weer. een radiateur kun je regelen door m af te plakken of door juist een groter opvervlak te nemen , dat kan bij een luchgekoelde niet (wel een beetje maar niet voldoende)

Daar zorgt de thermostaat vaak voor:) maar vaak zijn die dingetjes niet echt te vertrouwen bij wat snellere setups. En daarom worden die er ook vaak gewoon meteen uitgehaald..(had ik teminste toen ook gedaan bij mijn Benelli LC. En hij koelde echt meteen stukke beter:)
 
nou mijn afstellingen zijn goed.

boegie bruin[koffie]
heb wel warmloper daarvoor gehad met die cc.

maar heb toen gepoetst en new zuigertje erin.

reed voor de warmloper makkelijk digiteller 75.

nu loopt i ook kut bij t starten valt uit.

sproeier is 100.

xtra lucht vangertje.

nog meer weten? meld ff svp.

mzzl.
 
denk toch dat de warmloper wat meer heeft gedaan dan alleen het zuigertje gemold.

Draait je cilinder wel soepel rond??? dus dat ie goed compressie opbouwt... en dat je krukas lagers goed draaien.??

Anders misschien een Keering eruit liggen (kan ook gebeuren door warmlopers)
 
je hebt 2 keeringen bij je krukas, 1 aan de vario kant en de ander aan je ontstekings kant.

Over het algemeen zijn ze blauw van kleur. Je kunt ze zien door echt alles van de krukas te halen (vario, startschijf etc.)

suc6 ermee

btw... vrij late reactie nog
 
Back
Top