Aantal vragen over Zip

Appelkoek

Well-Known Member
Ik ben van plan een Zip 4 takt of 2 takt te gaan kopen, wel heb ik er een paar vraagjes over die jullie misschien wel kunnen beantwoorden:
- Hoe hard lopen ze ongeveer standaard? En als hij onder de 60 loopt, hoe kan ik hem dan rond de 60 krijgen (wel legaal, dus niet opvoeren enzo)?
- Hoeveel verbruiken ze?
- Is er veel onderhoud voor nodig (moet ik vaak dingen veranderen bijvoorbeeld)?

En dan nog een losstaande vraag, waar kan ik het best een goedkope en goeie verzekering afsluiten (alleen WA)?

Ben nogal een newbie wat scooters betreft 8P

Alvast bedankt,
Ruben
 
Advertisement - register to remove this

Als je hem tot 60 wil laten gaan , ben je niet legaal bezig.
Een scooter klasse B mag niet harder gaan dan 45-52km/h.
Dus daarboven ben je bezig met opvoeren.

Qua verbruik liggen ze denk ik (voor een 50cc standaard toch) rond de 3à4 liter per 100 km.

Voor het onderhoud : ligt eraan of je een 4-takt of 2takt kiest.
Een viertakt moet regelmatig nieuwe olie hebben , een 2takt natuurlijk niet want de olie wordt gemengd met de benzine.
En 4-takt verbruikt minder , maar hou er rekening mee dat deze ook minder kracht hebben dan een 2-takt.

En voor de verzekering zou ik eens wat opzoeken op internet..
 
opvoeren = altijd illegaal, anders zou het standaard wel 60 lopen :)
je hebt het over een bromscooter neem ik aan? met helm dus..
die dingen lopen fabrieksaf vaak een 50-55 op teller, zeker de 2 takts..
een 4 takt opvoeren is minder makkelijk dan een 2takt opvoeren, simpelweg omdat er minder spullen voor te krijgen zijn :)

4takt is veel zuiniger dan 2 takt uiteraard, hoeveel ze verbruiken ligt aan jouw rechterhand.

op een standaard scooter heb je vrijwel geen onderhoud. Af en toe eens een nieuwe v-snaar en een setje rollen..
bij een 4takt zit daar dan het kleppen stellen nog bij, maar dat is ook om de 5000 km ofzo?
 
Oke, dan ga ik denk ik voor een 2 takt (geel kenteken).
Wat is dan de meest makkelijke en handige manier (waardoor ik geen/weinig problemen kan krijgen) om hem rond de 60 te laten lopen?
 
Ik had ook een 2takt ZIP gekocht helemaal nieuw en standaard natuurlijk.
Voor jou is het gewoon een goede optie om je vario ring te laten verwijderen.
Je gaat +- 60 op de teller.. Ik ben er een keer mee op de rollerbank gegaan,
daar gaf hij 58 aan maar dat was geen probleem!
 
Oke, thanks, ik wil ook 2 takt.
Meer vermogen, beter met opvoeren, verbruikt wat meer dan 4 takt (schijt daaraan :P)
Ik wil ook zo'n 60 lopen, fuck rollerbanken man :P
Weet iemand een mooi gereedschap (goedkoop) om die kap eraf te halen om bij de varioring te komen?
 
Wat vind je van een opzet stukje voor de boormachine? Doe ik zelf ook met de inbusbouten van m'n Aprilia.
Verder heb je nog een varioblokkeersleutel nodig en een simpele moersleutel om de moer van de vario zelf los te draaien. :)
 
Back
Top