aantal vragen over koeling (Polini EVO)

Panzerknacker

Well-Known Member
Heb vandaag op de nieuwe scoot van vriend van me gereden, setup:

Polini EVO 70cc tuned by Twins
Keihin 28mm
HPI 2004
DPR pijp
malossi vario bla bla en krukas evo of mhr

Hij heeft dus een elektrische waterpomp erop zitten, een nogal brak ding. Als je hem nu dus ff flink opentrekt loopt de temperatuur al snel richting de 70°C (volgens de Stage 6 meter). Dus ten eerste wil ik even weten wat jullie hiervan vinden, wat vinden jullie een normale temperatuur voor een setup als dit?

Is een elektrische waterpomp goed of juist helemaal niet? Zijn er pompen die hard genoeg werken om de cillinder op een veilige temperatuur te houden?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Ik rij zelf ook met tuned evo en probeer hem altijd ronde 50-55c te houden, 70 is echt te veel

weet niet met wat voor elektrsche pomp hij rijdt maar meestal koelingen die dingen goed, ik zelf rij gewoon met std waterpomp en een extra rad,maar temp wil met warm weer wel snel warm worden en hoog oplopen:).....
 
ik zou niet weten met wat voor pomp hij rijd, hijzelf ook niet. Het is een of ander half brak uitziend ding. Hij rijd trouwens wel met standaard radiator. Zou dit goed genoeg koelen met 1 standaard radiator en een goede pomp? Wat is bijvoorbeeld een goede pomp?
 
bij 70 is er nog helemaal nix aan de hand, je kunt dan alleen beter wel stoppen.
Ik zat afgelopen vrijdag (toen het zo heet was) met std. waterpompdeksel constant rond de 60.
Op koudere dagen kom ik soms niet boven de 50 uit...
 
Liever een ander of extra radje pakken denk ik.
Pompje hoeft niet zo heel veel te doen. Warmte-coefficient van water is enorm hoog, dat hoeft niet zo hard te sromen om toch veel warmte kwijt te raken.

voel of de radiator ook zo heet wordt. Zo ja, ander rad. Zo niet, dan geeft het rad wel alle warmte af aan de lucht en moet je het ergens anders zoeken. Dan misschien dus wel bij een andere pomp.
 
voorkap zat er geeneens op gisteren toen we gingen testen. Geen gaten in beenschild nee, dat wil ie toch niet. Denk dat we ff gaan doen wat Cipher zei, ff checken of de rad warm genoeg wordt. Dan zien we wel weer verder,
 
Back
Top