Aantal vragen over het Piaggio blok icm sr2000 morini

Hi,

ik heb een aantal vragen over het Piaggio blok.
In de search vond een aantal dingen die ik zocht, maar nog niet genoeg.

Misschien ook ff handig om in het kort te vermelden wat ik wil doen.

Ik ga een piaggio blok onder mijn sr2000 (morini nu nog) zetten.
Het subframe van de sr2000 word aangepast en ook de ophanging van
de achterveer. Of ik zet er een sr125 achterveer op, die past als het goed is zonder aanpassingen.

Mijn vragen : ;)

1) Kan de orig. ontsteking van piaggio makkelijk aangesloten worden op de sr2000 (kabelboom) ?
Ik neem aan dat een ontsteking niets meer nodig heeft dan (genoeg) stroom,zodat ik waarschijnlijk alleen
de stekkertjes moet veranderen. Pia ontsteking komt uiteraard op het pia blok.

2) Kan op een runnerblok ook een sr2000 velg passend gemaakt worden zonder verlies van sterk- stevigheid?

3) Zijn er behalve de lengte v/d carters ook nog andere verschillen aan de blokken typhoon,nrg,ntt,runner,mc2 en mc3?

4) Zijn de ophangingspunten hetzelfde van hierboven genoemde blokken?


Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Alvast bedankt

groetjes ALbert
 
Advertisement - register to remove this

Alvast bedankt voor de replys.

Het is idd wat robo2040 zegt, het lijkt me juist leuk om daar zelf mee bezig te gaan. Had er idd nog niet eens aan gedacht om contact met aprilia op te nemen. Eerst maar even zo vragen, mocht ik hier geen antwoorden vinden dan ga ik het aan aprilia vragen.

Sr velgen onder je runner is idd wel bruut ;)
Vind zelf de sr velgen ook het strakst.

Maar wat ik nog niet begrijp, is er nu verschil in het runnerblok,sr2004 blok en de nieuwere types mc2 en mc3.
Of zijn dit allemaal dezelfde blokken (pia met lang carter) ?
 
Van alle bovengenoemde modellen zijn zoals ze nu nieuw in de showroom staan naar mijn weten de blokken hetzelfde. Alleen volgens mij niet bij de mc2 ... maken ze die nog? Nieuwe blokken zijn hyperII blokken en hebben ee lucht toevoer vanuit het carter naar de uitlaat en std een 17,5 mm DO maar dat was het verder wel. Heb zelf een SR pia namelijk ..
 
Volgens mij maken ze de mc2 niet meer, heb gelezen dat de mc2 voor '98 het oude blok heeft en na '98 een nieuw blok.

Het enige verschil tussen (oud) runnerblok en hyperII is dus : speciale luchttoevoer/std. een 17,5mm?

Oftewel ik zoek bijv. tegen die tijd een 70cc alu of krukas, dan staat er meestal voor runner/nrg enz. Dan kan ik die dus nemen?

Die hyperII blokken is dus wel handig voor mij, dan kan ik de as van de sr2004 kopen en erop monteren met mijn oude sr2000 velg ;)
 
Back
Top