Aantal vraagjes over Yasuni R + Aerox

Csotranme

Well-Known Member
Hallo mensen,

Ten eerste ik ben nieuw hier en ook nieuw met scooters. Graag dus een beetje begrip aangezien ik het nog allemaal een beetje moet leren :) .

Ik heb een Yasuni R besteld en die komt dinsdag binnen als het goed is. Nu heb ik daar een aantal vraagjes over die niet echt beantwoord werden met de search.
1. Ik kan hem gewoon in een keer monteren op mijn Aerox R 2009 zonder wat aan te moeten passen?
2. Als die Yasuni R erop zit kan ik er gewoon mee weg rijden of moet ik nog wat dingetjes hebben/afstellen?

Mijn Aerox heeft bijna 1000km gereden dus moet binnenkort voor een beurt. Alleen die man is nu 3weken met vakantie. Ik wilde eigenlijk aan hem vragen of hij hem goed af kon stellen op een bepaalde snelheid voor mij. Tot die tijd wil ik dus gewoon met die Yasuni R rond kunnen rijden ipv de standaard uitlaat. Is dit mogelijk?

Alvast bedankt!9||6
 
Advertisement - register to remove this

Ok, ik dacht dat je het sarcastisch bedoelde, om zeg maar te zeggen dat ik een dom antwoord gaf omdat iedereen dat weet.

Maar het tegendeel blijkt maar weet :) Laten we die post maar vergeten dan :D
 
ok ik had al zo'n vermoede dus maar even verduidelijkt ;)

Morgen ga ik denk ik dan even ontproppen en mn vario ring eruit slopen. Is het echt noodzakelijk om een zuigerstop te gebruiken of kun je die schroef er ook af draaien zonder speciale tooltjes te gebruiken? Mijn budget word nu nogal een beetje krap namelijk en alles wat ik niet hoef te kopen is weer mooi mee genomen!

Misschien ook even leuk/belangrijk om te melden is dat de Yasuni R gewoon op een Aerox '09 past met een bok. het is dus niet nodig om je bok eraf te halen en een jiffy te monteren.
 
Je kunt het ook met een luchtsleutel doen maar ik verwacht niet dat je die een hebt :p Verder kan het ook met een varioblokkeersleutel, en met de zuigerstop. Misschien heb je zelf een stukje ijzer liggen in strip profiel ? Dan kun je misschien zelf een blokkeersleutel maken.
 
Het is dus gewoon de bedoeling dat die eerste schijf achter die moer niet gaat draaien? is het niet mogelijk om het met 2 man te doen zodat een iemand die schijf vast houd en de ander de moer los draait? of zit het allemaal zo vast dat dat niet lukt?
En ik heb hier geen ijzer liggen en ook niet de beschikking tot een luchtsleutel helaas.. Anders toch morgen maar even een zuigerstop halen bij de scooterboer.
 
Nee dat vasthouden gaat niet lukken. Je moet het naderhand ook weer goed vastdraaien. Misschien dat je nog een kapotte bougie hebt liggen ? Daarvan kun je ook een zuigerstop maken. Is wel een hels karwei haha.
 
Misschien heb ik er nog eentje liggen van een buitenboordmotortje. Ik zie wel even. Anders haal ik wel gewoon zo'n zuigerstop. die zullen toch niet meer dan 5euro kosten gok ik zo. dat kan er nog wel vanaf. die ring moet en zal er uit gaan nu ik het in mn hoofd heb :p ik begin de 50km/h nu toch een beetje beu te worden na 1000km :p
 
haha ja geloof ik goed hoor. Maar heb je hem nieuw gekocht ? Want dan had je bij de 500/1.000km beurt ook kunnen vragen of hun hem konden ontgrenzen. Had jou weer wat in de kosten gescheeld.

Beter gebruik je een scooter/brommer bougie, want ik weet niet of die van zo'n buitenboordmotor wel past he. Dalijk sta je voor niets dat porselein eruit te hakken :p

Kga nu naar bed dus je krijgt de komende +/- 9uur effe geen reactie van me :p
 
Ja ik ga ook maar eens slapen. Maar hij heeft nog geen beurt gehad :p Ik ben de 1000km net gepasseerd en die man is 3weken met vakantie (eenmanszaakje). Bij 500km heeft hij helemaal geen beurt gehad en ik heb hem inderdaad nieuw gekocht.

scooter/brommer bougie heb ik niet meer liggen dus toch maar een zuigerstop halen dan :p
 
Back
Top