aansteek mechanisme

Status
Not open for further replies.

svarrio

Well-Known Member
Ik ben al lang opzoek naar een aansteekmechanisme voor oud en nieuw, sinds we dan tog meer dan 10 uur op pad zijn en altijd problemen hebben met aanstekers die uit waaien, of verbrande vingertoppen van de goedkope aanstekers, of vuil dat in de top van zon turboaansteker komt en waardoor hij het niet meer doet.
ik heb nu als idee om een circuitje te bouwen waarbij als je op een knopje drukt dat dan de bougie een vonk geeft, hierbij duw je de lont tegen de bougie aan.
Ik weet trouwens ook niet of ik hier in het goede forum zit maar het heeft tog met een bougie te maken d8 ik.

enige mensen die weten of dit kan of advies hebben ofzo.???

Alvast bedankt
Sven

Advertisement - register to remove this

wcpapier natmaken strak in me kaar drukken tot je een lange stengel hebt, en dan op de verwarming laten drogen

Steek de punt aan, en hij blijft gloeien tot die op is :)

Ik ben al lang opzoek naar een aansteekmechanisme voor oud en nieuw, sinds we dan tog meer dan 10 uur op pad zijn en altijd problemen hebben met aanstekers die uit waaien, of verbrande vingertoppen van de goedkope aanstekers, of vuil dat in de top van zon turboaansteker komt en waardoor hij het niet meer doet.
ik heb nu als idee om een circuitje te bouwen waarbij als je op een knopje drukt dat dan de bougie een vonk geeft, hierbij duw je de lont tegen de bougie aan.
Ik weet trouwens ook niet of ik hier in het goede forum zit maar het heeft tog met een bougie te maken d8 ik.

enige mensen die weten of dit kan of advies hebben ofzo.???

Alvast bedankt
Sven

Beetje teveel kans op een flinke schock.
En dan zit je alleen maar batterijen mee te zeulen
en een heel apparaat en als het nat word zal het pijn gaan doen aan de fingers.
Beste is denk ik zon benzine aansteker gaat altijd wel aan en blijft makkelijk aan.
Of anders gewoon een goede aansteker kopen met zonflammetje wat niet uitgaat denk dat dat zon turbo ding is.

Precies ^^. Dit is nou niet bepaald een forum voor zo'n vraag.
Neem gewoon een aansteeklont of een klik-aansteker :P.
(Vuurwerk is trouwes wel veeeht (a) )

Dat vinger toppen verbranden hoort er gewoon bij :P daarom is het maar 1x in het jaar. Het handigste zijn gewoon die aansteek lontjes uit de winkel. zoals Scooty16 al zegt.

Niet helemaal de bedoeling dit.

Als je btw gewoon zo'n "turbo" aansteker haald (neem aan dat je die dingen bedoeld die niet uit waaien) en je het lontje er dwars boven houd, lijkt het me stug dat ie binnen no-time kapot is/verstopt raakt.

Met jouw idee zal je amper wat af kunnen steken en het is een hoop gedoe/gezeul.

Status
Not open for further replies.
Back