aansluiten pinasco begrenzer

Status
Not open for further replies.
S

suolriderx

Guest
ik heb nog een vraagje over de pinasco begrenzer op afstandsbediening ik heb de search gebruikt maar dit kon ik nergens vinden het gaat btw om een aerox aan mn begrenzer zitten 4 draden:
zwart
geel
groen
rood

uit de handleiding snapte ik niet echt veel dus hem ik het dmv de search gevonden
zwart gaat naar je frame
geel gaat naar de (-) pool
groen ????????
rood gaat naar lichtbruin(contact aan)
nu is mijn vraag dus op welke draad moet de groene aangesloten worden?
 
Advertisement - register to remove this

Blauw= antenne
Rood= naar contact( moet je even meten op welke draad spanning staat)
Zwart= aan de min van de accu
Groen= aan de (bij mina) rood witte ontstekings draad



weet iemand hoe dit bij pia zit? (onsteking)
 
Geoffrey said:
Blauw= antenne
Rood= naar contact( moet je even meten op welke draad spanning staat)
Zwart= aan de min van de accu
Groen= aan de (bij mina) rood witte ontstekings draad

weet iemand hoe dit bij pia zit? (onsteking)

Klopt , alleen moet blauw dan geel zijn :)

Voor pia, kijk welke draad van de opnemer komt.
 
Jep het verhaal klopt redelijk. Hieronder mijn bevindingen op een cpi scooter (mina immitatie).

-Rood op geschakelde plus van contact
- Zwart en geel bij elkaar
- Groen op de pickup van de ontsteking die naar de cdi gaat.

De gele draad is geen antennedraad zoals velen beweren. De antenne zit ingebouwd in de begrenzer met als mogelijkheid om op de printplaat een dikkere kabel te solderen die dan fungeert als antenne (als je de begrenzer op een moeilijke plaats inbouwd).


TIP::

Trek kabels naar een gezamelijk punt en soldeer deze voor een goedblijvende verbinding en brand deze vast met krimpkous en draai daar waar de kabels bij elkaar komen zwarte eurotape omheen. Zo lijkt het net of het een onderdeel is van je kabelboom. Stop de begrenzer in je lichtfilterkast waar hij makkelijk in te verwerken is en nog een prima antennesignaal bevat.

Het schakelaartje is voor de halve toeren (zorg bij afstellen dat hij niet te veel stotterd maar netjes rustig in toeren oploopt, liever een iets te hoge snelheid dan opvallen door gestotter op de rollerbank).

De draaiknop die af te stellen is geeft geen toeren weer, zet m op 10 voor maximale begrenzing (weinig toeren) en draai m naar 1 voor maximale ontgrenzing (veel toeren)

Als je m goed hebt aangesloten en je zet je bike op contact en je drukt het knopje van de afstandsbediening in dan hoor je het relais klikken in de begrenzer. Kan eigenlijk niet meer missen dat je m dan goed hebt aangesloten.

Veel knutselplezier
Gr. surfplankje
 
Owja voor ik het nog vergeet. Probeer zo min mogelijk gebruik van je begrenzer te maken. Deze veranderd namelijk de tijdpuls die naar je bobine gaat. Omdat deze parallel aan je cdi gekoppeld is krijgen deze transistors elke keer een optater bij elk binnengekomen puls vanaf je begrenzer. Dus in werkelijkheid sloop je letterlijk je cdi met deze omzeiling.
Echter bij gebruik van een kortdurende periode (zoals op een rollerbank) zal het weinig tot geen schade tot gevolg hebben. Maar knutselaars PAS ER INDERDAAD MEE OP. Niet constant op je begrenzer rijden en het knopje van je afstandsbediening indrukken na het starten vergroot de levensduur van je electrische componenten
 
Owja voor ik het nog vergeet. Probeer zo min mogelijk gebruik van je begrenzer te maken. Deze veranderd namelijk de tijdpuls die naar je bobine gaat. Omdat deze parallel aan je cdi gekoppeld is krijgen deze transistors elke keer een optater bij elk binnengekomen puls vanaf je begrenzer. Dus in werkelijkheid sloop je letterlijk je cdi met deze omzeiling.
Echter bij gebruik van een kortdurende periode (zoals op een rollerbank) zal het weinig tot geen schade tot gevolg hebben. Maar knutselaars PAS ER INDERDAAD MEE OP. Niet constant op je begrenzer rijden en het knopje van je afstandsbediening indrukken na het starten vergroot de levensduur van je electrische componenten
datum
 

Yessss, goed opgemerkt Mathijs !! Een vrij jonge post inderdaad. Zegt genoeg over de kwaliteit van het product hè.


Ps
Ik ben de 38 jaar gepasseerd en weet dus na al een lange tijd sleutelen heeeeel goed waar ik het over heb... er zullen nog veel zeer informatieve posts van me volgen hier. Het is een leuk forum waar niemand te bang is om elkaar vooruit te helpen. DAT TELT!!
 
Yessss, goed opgemerkt Mathijs !! Een vrij jonge post inderdaad. Zegt genoeg over de kwaliteit van het product hè.


Ps
Ik ben de 38 jaar gepasseerd en weet dus na al een lange tijd sleutelen heeeeel goed waar ik het over heb... er zullen nog veel zeer informatieve posts van me volgen hier. Het is een leuk forum waar niemand te bang is om elkaar vooruit te helpen. DAT TELT!!
Dus jij vind het raar wanneer iemand anderen erop wijst dat dit een oude post is en er waarschijnlijk niemand meer is die hier serieus op reageerd ?
Persoonlijk vind ik je reactie een beetje overtrokken jegens Mathijs.
Ik snap dat je het beste voor hebt met dit forum, maar om zo'n jongen op deze manier aan te pakken....


postscriptum:

Ben 10 jaar ouder en heb iets meer (levens) ervaring, maar dit geheel terzijde...
 
hallo iedereen, ik heb een aerox A klasse met 70cc erop. Ik dacht eraan om deze begrenzer te kopen maar ik zag op dicerse websites dat de begrenzer maar tot 50kmh kan gaan. Gaat dit over de topsnelheid zonder de begrenzing of met? Wat is de laagste snelheid dat je kan kiezen omdat een A klasse mag normaal gezien maar 25/30kmh gaan
Mvg
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top