Aansluiten chinees alarm op btc riva

Advertisement - register to remove this

Door aan de losse gele draad een diode te solderen en de andere kant weer aan de knipperlichten kan je simpel het probleem verhelpen.
Een 1N5408 van 3 Ampere van AliExpress voldoet voor een 7 cent. Helaas gaan ze per 20 stuks.
Wel letten dat de band op de diode aan de lamp kant zit. zie tekening.
al1.jpg
Post automatically merged:

Heb ik gedaan. Zelfs de minst gevoeligste is te gevoelig..
zit de alarm-unit dan wel stevig gemonteerd ik bedoel trillingsvrij?
 
Door aan de losse gele draad een diode te solderen en de andere kant weer aan de knipperlichten kan je simpel het probleem verhelpen.
Een 1N5408 van 3 Ampere van AliExpress voldoet voor een 7 cent. Helaas gaan ze per 20 stuks.
Wel letten dat de band op de diode aan de lamp kant zit. zie tekening.
View attachment 57706
Post automatically merged:


zit de alarm-unit dan wel stevig gemonteerd ik bedoel trillingsvrij?
Nou de alarm unit zit een beetje tussen de draadjes vast.. ik heb m niet tegen iets aanvast geschroefd . Weet u hoe ik hem trillingsvrij kan monteren?
 
@Fedor ik heb hem tegen de beplating (plastik) been bescherming geplakt met dubbelzijdig plakband welke in de alarm-kit zat.
zoek een vlak stuk op en goed ontvetten,zit al jaren als een huis.

Img_0296k.jpg
 
@Theo Schlaman,

inderdaad is één diode in de knipperuitgang van het alarm defect.
Dit probleem heb ik al vaker gehoord als het gaat om die Chinese alarmen.
Wat @Hap aangeeft is hier een goeie oplossing voor en zo'n diode, kan ook een ander type zijn, kost bij de lokale elektronicazaak hooguit een paar dubbeltjes.

https://www.grootaers.nl/?page=zoeken&s=1n5408

@Fedor,

Ik heb dubbelzijdige tape die is ongeveer 2 a 3 mm dik, deze is uit een rubber/mouse-achtig materiaal.
Deze zou theoretisch de hele kleine schokjes moeten opvangen.
Maar ik denk dat de manier waarop je het alarm gemonteerd hebt belangrijker is. (vertikaal/diagonaal/horizontaal).
 
Last edited:
Dit is een reactie op een oud onderwerp, maar het is misschien handig voor naslag:
Wat heb ik ontdekt met alarm in een RL-50 van Turbho bij de vorige scoot uit 2015 e4 die heeft de alarm stekker in de
buddy zitten aan de linker zijde zie pijl op foto.

Img_0735p.jpg

En bij nieuwere modellen RL-50 van bv 2017 E11 zit die stekker in de voorkant onder de
koplamp.
die E xx nummers staan op het kenteken
Dus even zoeken en je bespaard jezelf wat werk.:mad:
doe er je voordeel mee.
 
Ik heb zelf ook een alarm op me chinese scooter. Je hoeft maar een scheet te laten en de alarm gaat al af.. Dikke troep
Alarm op 2 wielers is altijd ellende.
Te pas en te onpas afgaan.
Het liefst midden in de nacht.
Lege accu, een startonderbreker die erg goed zijn werk doet, oftewel als hij wel moet starten.
En niemand reageert erop als hij afgaat.
Je kan beter investeren in een goed slot en hem aan de vaste wereld vast maken.
 
Alarm op 2 wielers is altijd ellende.
Te pas en te onpas afgaan.
Het liefst midden in de nacht.
Lege accu, een startonderbreker die erg goed zijn werk doet, oftewel als hij wel moet starten.
En niemand reageert erop als hij afgaat.
Je kan beter investeren in een goed slot en hem aan de vaste wereld vast maken.

@Broos ,
Hangt ook af waar je parkeert zo wie zo uit zware wind stoten en dan dicht tegen een muur, zeker als je een windscherm hebt dat verhoogt het valse alarm met wind en zwaar verkeer die de scoot laat trillen.
Zelf gebruik ik het alarm alleen voor korte boodschappen en met stuurslot.
Langer weg dan zeker een goed slot met ketting.
Het blijft een hulpmiddel die ook stroom verbruikt, 1x in week even de accu lader inpluggen voor een optimale accu.
Dat doe ik zowel met de 50cc en de 300cc.
Als niets helpt en hij is toch nog "geleend" dan is er ook nog een goede verzekering.
Maar ik ben nog nooit wat kwijt geraakt de laatste 50 jaar. (even afkloppen)
 
Alarm op 2 wielers is altijd ellende.
Te pas en te onpas afgaan.
Het liefst midden in de nacht.
Lege accu, een startonderbreker die erg goed zijn werk doet, oftewel als hij wel moet starten.
En niemand reageert erop als hij afgaat.
Je kan beter investeren in een goed slot en hem aan de vaste wereld vast maken.
Die cheapy alarmen uit China van Aliexpress is idd wel effe een dingetje. Ik heb dus ook zo'n onding onder de Kisbee:rolleyes:. Bij harde regen gaat ie al af en week of 2 terug zat ik fijn s'avonds in de tuin met een biertje toen het ging onweren. Bij een plotselinge donderslag begon dat ding af te gaan. Gevoeligheid op bijna niets afgesteld, maar toch....

Het is meer het idee dat als ik ergens sta en een mafketel denkt eraan te moeten komen, dat de Kisbee moord en brand begint te gillen.
 
Back
Top