Aansluiten chinees alarm op btc riva

Advertisement - register to remove this

Ik weet niet uit welk jaar je scooter komt, maar bij de nieuwere kan je je voorkap eraf halen, en dan zit er een een soort zwart hoesje een losse stekker. Daar kan je je alarm gelijk insteken
 
meten is weten, koop een multimeter bv van de Action a €3.50.
als je geen stekker van de fabriek met een dummy lus in de kabelboom voor heb is makkelijk is altijd de
de beide knipperlichten links en rechts aan de gele van alarm en dan niet de groene draden die zijn meestal aarde
dan aarde zwart naar frame-aarde
en dan wordt het meten vanaf kontaktslot wie +kontinu is (Red) en wie de andere zijn maar misschien heb je geluk dat de kleuren van de tekening gelijk zijn.
 
Kijk nu kom ik ergens. Ik ben wel een stekker tegengekomen met 1 blauwe draad in een lus. Is dat wat je bedoeld???
Rood en zwart heb ik direct op accu. Geen zitten zoals je zei op de blauwe en oranje van de knipperlichten. Wel heb ik nu als ik de knipperlichten gebruik bij het rijden , alle knipperlichten gaan branden.
 
Welk alarm heb je gekocht? Als je een linkje hebt geeft dat een betere basis om te helpen.

Als het goed is heb je bij je alarm 2 stekkers gekregen;

-eentje met aan de ene kant een connector en de andere kant losse draden, die heb je nu volgensmij
-de andere heeft een stekker aan 2 kanten, een klik je in het alarm, de andere dus inderdaad bij die stekker waar je dat draadje in een lus hebt.

Die stekker met lus trek je er uit, die van je alarm steek je er in.


Waarschijnlijk heb je met de knipperlichten nu iets verkeerd aangesloten of zijn er diodes kapot waardoor het signaal verkeerd rond gaat..
 
Ah, het zit net wat anders, maar het kan nog wel zoals ik zei.

Je moet wel even je alarm verplaatsen.

Haal even de twee stekkertjes van je alarm los, en sluit de grootste stekker aan op het stekkertje helemaal links in je kap, die met de blauwe lus.

Als het goed is werkt het dan direct, je zal dan ook op afstand kunnen starten en dergelijke als dat als optie er bij zit op je afstandsbediening!
 
zonder alarm gaat dat dan wel goed?
Ja? dan zit de stroomlek in het alarm en kan het alarm retour

Je zou er ook zelf een diode tussen kunnen plaatsen toch?

Je kan altijd nog gewoon de draden naar je knipperlichten doorknippen, dan gaan ze niet meer branden als je hem op alarm zet, maar ben je wel van je probleem af. In de tussentijd even een nieuw alarm bestellen op Ali;)
 
Back
Top