Aansluiten benzinepomp op Aprilia Habana Custom

blommetje83

Well-Known Member
Hi,

Al tijden problemen met de benzinetoevoer van mn Aprilia Habana. Vanmiddag alles uit elkaar gehaald en ik denk dat de benzinepomp stuk is. Als ik hier zachtjes op blaas - tegen de richting in- voel ik geen weerstand. De benzine kan lijkt mij dus ook zonder problemen teruglopen in de tank.... Kan je dit nog beter/anders testen?

Ten tweede zag ik hier ( http://www.easyparts.nl/showdrawing...12-m370-m2033-m24-s1622-d25269/Fuel_tank.html -onderdeel 21) hoe de benzinepomp wordt aangesloten. Dat is heel anders dan bij mij.
Ik heb:
Slang van de tank op toevoer pomp.
Slang aan de onderkant pomp (koperen pijpje) op de cilinderkop
Slang afvoer pomp direct op de carb.



Het Y-stukje wat op de link zichtbaar is, is bij mij als volgt aangesloten.
Slang van overloop op tank (direct naast tankgat, voor als je teveel tankt en het overstroomt) --> op het Y-stukje.
Slang van de zijkant van het tankgat (klein gaatje 4 cm diep in de zijkant van de pijp) --> op het Y-stukje.

3 pijpje van het Y-stukje zit niks!!

Lijkt mij wat vreemd....

Weet iemand hoe dit HOORT te zitten en het ook de oorzaak van mijn benzinetoevoerprobleem is?

Thanks!!
 
Advertisement - register to remove this

De tekening klopt. Zo zit het ook bij mijn Habana.

"Slang van overloop op tank (direct naast tankgat, voor als je teveel tankt en het overstroomt) --> op het Y-stukje."
=> Dat klopt niet. Slang van overloop moet de benzine weer naar de tank brengen (25 op tekening).

"Slang afvoer pomp direct op de carb." => klopt niet. Moet zijn Slang afvoer pomp -> y-stuk -> carb.

In jouw geval zou dit inderdaad het probleem kunnen zijn. De benzinepomp kan zijn teveel opgebouwde druk niet kwijt en "duwt "de benzine te hard de carburateur in.
 
Last edited:
Back
Top