Aansluiten Audi look koplamp. Yamaha Aerox

Lesley

Member
Hallo allemaal,

Ik wil binnenkort de Audi look koplamp unit bestellen voor op mijn Yamaha Aerox R 2010. Na een beetje kijken naar de foto's zag ik dat de koplamp niet de draadboom heeft zoals de standaard unit. Is het mogelijk om de Audi look unit op de draadboom te zetten van de oude koplamp unit? Ik heb geen ervaring met bedrading dus graag goede uitleg hoe ik dit doe .

Wat ik graag wil weten:

1. Welk gereedschap heb ik nodig?
2. Kan ik de oude draadboom gebruiken? (Voor gemak zodat ik hem kan loskoppelen als ik mn voorkap er af haal)
3. Hoe doe ik dit alles?


Bedrading Audi look koplamp:
20200113_235525.jpg

Originele bedrading:
20200113_235904.jpg


Link: De Audi look koplamp


Alvast hartelijk bedankt allemaal
 
Advertisement - register to remove this

Vraagjes want ik ben niet bekend met een Audi Look koplamp.

-Die twee halve maan-tjes bovenaan met die zwart en rode draden eraan zijn dat je knipperlichten of is dit de zogenaamde Audilook?
- Zijn dit LED lampjes?
-Die twee ronde onderaan zijn je koplampen de linker is je Dimlicht, de rechter is je grootlicht, klopt dit?
-Zijn dit LED lampjes?

-Kun je je verlichting aanzetten wanneer de scooter enkel op contact staat of moet de motor ervoor draaien?

Edit:

Een groot deel van mijn vragen zijn reeds beantwoord door de link helemaal onderaan te volgen, die ik in eerst instantie niet gezien had.

blijven de vragen:

-Kun je je verlichting aanzetten wanneer de scooter enkel op contact staat of moet de motor ervoor draaien?

Als ik de tekst zo lees is de rechter koplamp niet echt anders dan de linker.
Het zijn twee identieke lampen, denk ik, die dus niet het lichtbeeld geven van grootlicht.

Verder is me niet helemaal duidelijk of de twee ronde lampen onderaan ook LED is omdat deze een andere kleur hebben en ze lijken op halogeen lampen die men normaal in plafondspotjes gebruikt.
 
Last edited:
Dankjewel voor je reactie Sparky. De 2 ronde lampen zijn inderdaad halogeen lampen en de halve manen zijn kleine ledstrips die dienen als dagrijverlichting.



Zijn inderdaad dezelfde spotjes als in bouwlampen. Weet iemand of deze te krijgen zijn in helder wit licht? Ik vind ze wel maar ze hebben allemaal verschillende licht hoeken dus weet ik niet welke ik moet hebben.Screenshot_20200114-115226_Chrome.jpgScreenshot_20200114-114647_Chrome.jpg
 
Halogeen is nou eenmaal niet helder wit.
Worden de lampjes dan niet meegeleverd?

Ik zou de hoek zo klein mogelijk nemen als je de keuze hebt.

Verder zijn dit type lampen wel goedgekeurd want met dit type lampen kun je natuurlijk nooit het lichtbeeld krijgen die horen op de openbare weg waar men rechts rijdt???

Beide halogeenlampen kun je op dezelfde manier aansluiten als de originele koplamp.
Beide LED-lampjes moeten aangesloten worden op de gelijkstroom boordspanning van je scooter, het best aftakken van de geschakelde spanning van je contactslot.
 
Back
Top