Aanschaf Vespa Lx50

Arnohappy

New Member
Hee mensen,

Dit is mijn eerste post op dit forum. Ik namelijk voor het eerst in mijn leven een scooter aanschaffen. Nu kwam ik via marktplaats een mooie Vespa tegen. Linkje. Deze scooter komt uit 2007 maar heeft nog een erg lage kilometerstand. Ik lees dat dit wel verdacht kan zijn. De scooter ziet er nog wel erg goed uit op de foto’s. Als je bijvoorbeeld kijkt naar de bandjes dan lijkt het ook alsof hij weinig gebruikt is. Verkoper geeft veel informatie en vertelde mij dat hij hem zelf van een particulier heeft gekocht.
Al met al; wat denken jullie van deze advertentie. Ook kijkende naar de prijs. Ik zag verder ook nog deze scooter. Iemand ervaring met dit merk.
Mochten jullie trouwens tips hebben voor het kopen via marktplaats dan hoor ik het graag!

groetjes,

Arno
 
Advertisement - register to remove this

Banden zal ik niet van uitgaan, die zijn waarschijnlijk vervangen. Volgens mij wordt Vespa van die periode met Michelin of Mitas geleverd. Dus sowieso ander merk.

verder ziet hij er natuurlijk wel gewoon super strak uit en goed verzorgd dus kan wel kloppen de km stand maar blijft altijd gissen. Via MP sowieso altijd garantie tot aan de voordeur.

Maar 2007, houdt je wel rekening met eventuele mileuzones, weet niet in welke omgeving en steden je hem gaat rijden. Maar Amsterdam mag een Scooter van voor 2011 er sowieso al niet in.
 
Deze scooter komt uit 2007 maar heeft nog een erg lage kilometerstand.
Een scooter uit 2007 voor "maar" 1149,- Euro ?
Is dat ding van goud gemaakt ?
Als je bijvoorbeeld kijkt naar de bandjes dan lijkt het ook alsof hij weinig gebruikt is.
Hoop niet dat je daar intrapt.
Nieuwe bandjes erop en een goede poetsbeurt wil niets zeggen of deze veel of weinig gebruikt is...
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat ik altijd een beetje verdacht vind is dat de verkoper het kenteken niet laat zien.
Met dit kenteken kan je bij de RDW de juiste gegevens van de scooter inzien.
 
Hee mensen,

Dit is mijn eerste post op dit forum. Ik namelijk voor het eerst in mijn leven een scooter aanschaffen. Nu kwam ik via marktplaats een mooie Vespa tegen. Linkje. Deze scooter komt uit 2007 maar heeft nog een erg lage kilometerstand. Ik lees dat dit wel verdacht kan zijn. De scooter ziet er nog wel erg goed uit op de foto’s. Als je bijvoorbeeld kijkt naar de bandjes dan lijkt het ook alsof hij weinig gebruikt is. Verkoper geeft veel informatie en vertelde mij dat hij hem zelf van een particulier heeft gekocht.
Al met al; wat denken jullie van deze advertentie. Ook kijkende naar de prijs. Ik zag verder ook nog deze scooter. Iemand ervaring met dit merk.
Mochten jullie trouwens tips hebben voor het kopen via marktplaats dan hoor ik het graag!

groetjes,

Arno

Kilometerstand is mee gerommeld, kan niet anders. Jouw 2e linkje zou ik persoonlijk niet voor gaan. AGM kan wel verbeterd zijn in de laatste 10 jaren, maar blijft een B-Merk scooter. Die blokjes hebben dubbel zoveel onderhoud nodig. En ook de prijs van de Vespa vind ik persoonlijk ook iets teveel van het goede. Scooter van bijna 14 jaar oud, en nog dat bedrag durven te vragen. Nieuw beginnen ze dan wel rond de €3000, maar toch.
 
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet zo goed kan inschatten wat een acceptabele km-stand is. Ik zie regelmatig scooters verkocht worden bij een scooterwinkel om de hoek die rond de 10k op de teller hebben. Is dat een beetje oké? Waar moet ik precies op letten als ik iets goeds in huis wil halen. Ik Koop liever geen nieuwe scooter i.v.m. budget maar ik wil liever wel op een degelijke betrouwbare scooter rijden. Vooral omdat we hem echt wel veel gaan gebruiken.
 
Kan zijn. Ik heb een paar maanden geleden zelf een Piaggio Zip 4t gekocht met 7200 echte kmters bij de lokale scootershop bij mij in de buurt. Onderhoudsboekjes er keurig bij, paar keer mee proef gereden, onder de buddy gekeken, bedrading nagelopen, etc..etc.. gewoon zelf ff de apk meester uithangen. Wat hij vertelde controleerde ik meteen en zijn verhaal klopte gewoon. En ja, je mag het best weten de zip komt uit 2015 en ik heb onderhandeld, vraagprijs was €1400 en ik heb hem naar €1150 weten te brengen. Scooter was ook altijd in onderhoudt daar geweest, dus dan is het meer betrouwbaarder. En je hebt standaard 3 maanden garantie, mits je er zelf niet in die periode aan gaat sleutelen (wat ik dus wel deed), maar dat was mijn keuze. Wilde wat dingen veranderen (variorollen, ontgrenzen, kleppen controleren etc..etc.. de hele poespas). En nu zit ik op de 8200kmters en dingetje rijdt nog als nieuw. Dus lang verhaal kort, kilometers zeggen voor een A-Merk Scooter niet echt veel. Als ze goed onderhouden zijn geweest kunnen ze makkelijk de 25.000km aantikken of zelfs nog hoger!

P.s marktplaats moet je alleen gaan snuffelen als je een lager budget hebt en zeker niet als het je eerste scootertje wordt.
 
Back
Top