Aanschaf brommer slim idee?

Oswaldde

New Member
Hallo allemaal!
Binnenkort ga ik enkele dagen in de week werken. ik vroeg me af of een scooter hiervoor geschikt is.

Elke werkdag zou ik 4x een afstand van 11km doen, maar van huis uit naar de winkel is er op het einde een stukje dat omhoog gaat. Ik had graag een percentage gevonden, helaas vind ik er geen. De beste omschrijving is dat je het liever niet met de fiets zou doen, maar met een auto lukt het perfect.

Mijn vraag is dus: is een scooter geschikt voor deze verplaatsing? Indien ja, zijn er redelijk goedkope scooters die kwalitatief goed zijn? (Liefst nieuw maar tweedehands zie ik ook helemaal zitten)

Bedankt alvast, en nog een fijne dag!
 
Advertisement - register to remove this

De meeste scooters zullen zonder problemen een redelijk stijle helling (voor zo ver je die in nederland hebt) op komen. Veel scooters zijn redelijk goed en betrouwbaar als je weg blijft van de goedkope modellen van bijv. agm, sym en btc
 
De meeste scooters zullen zonder problemen een redelijk stijle helling (voor zo ver je die in nederland hebt) op komen. Veel scooters zijn redelijk goed en betrouwbaar als je weg blijft van de goedkope modellen van bijv. agm, sym en btc
Ik zou een 2t doen die rijd die heuvel zo op lekker zip ofzo 4t zip of 4t niet ontgrensd rijd bagger die heuvel op
 
Bedankt voor de antwoorden!!
Ik zou een 2t doen die rijd die heuvel zo op lekker zip ofzo 4t zip of 4t niet ontgrensd rijd bagger die heuvel op
Het liefst zou ik voor een 4t gaan, ik ben een leek op vlak van scooters of brommers dus hoe makkelijker mijn eerste is, hoe beter denk ik. Ik kwam op mijn zoektocht ook de elektrische scooters van Lifan en NIU tegen, heeft iemand hier ervaring mee? Deze liggen wel in mijn budget en de lage brandstofkosten bekoren mij al zeker!
 
Bedankt voor de antwoorden!!

Het liefst zou ik voor een 4t gaan, ik ben een leek op vlak van scooters of brommers dus hoe makkelijker mijn eerste is, hoe beter denk ik. Ik kwam op mijn zoektocht ook de elektrische scooters van Lifan en NIU tegen, heeft iemand hier ervaring mee? Deze liggen wel in mijn budget en de lage brandstofkosten bekoren mij al zeker!
Ah ik ben ook geen expert maar als ik logisch nadenk zou electrisch het ook zonder problemen moeten kunnen maar ik weet niets zeker.
maar 4t standaard volgens de wet trekt voor geen meter ik heb ook mijn zip 4t 2v opgevoerd en nu trekt die echt hard. Maar als je de juiste afstelling vind voor zo'n 4t niet ontgrensd trekt die wel oke op maar heuvels gewoon niet
 
4t zou kunnen, maar dan zou ik een 80cc laten monteren, 2t gaat er zo goed als uit binnenkort
roepen ze al 10 jaar
Post automatically merged:

50cc 4t kan prima met 50kmph berg opwaarts
zeker als je het met een snorfiets snelheid wilt doen
Post automatically merged:

50cc 4t kan prima met 50kmph berg opwaarts
zeker als je het met een snorfiets snelheid wilt doen
 
nogmaals....
50cc 4t kan best met 50kmph bergopwaarts
Mijn persoonlijke ervaring is anders 50cc 4t zip 2v brom 2016

sym crox 50cc 4t ook 2 kleppen dacht ik maar allebei op snorfiets snelheid omhoog ongv 30 kmpu en als je iemand achterop heb of stevige tegen wind heb je geluk als je nog omhoog rijdt. oh beide brommers waren begrensd binnen de wok grensen
 
Gecombineerd met iemand achterop is zeker langzaam, dan mag je al tevreden zijn met 30. Maar ik heb met geen enkele 4t (behalve extreem erg afgeragde bezorgscooters) ooit last gehad van een lage top met bergop of harde tegenwind
 
Ik zou zelf voor een 2takt gaan.. Meeste 4takt scooters hebben echter problemen om redelijk snel een vrij steile heuvel op te komen.
Kan het weten, woon zelf in z-limburg.

Met mijn piaggio new fly 4t 2valve had die zeker moeite om die heuvel op te komen, begrensd was het echter niet te doen, ontgrensd wel iets beter maar geen wonder. (weet niet of dat bij elk van deze modellen dat zo is.
Maar kan je wel vertellen het scooter vrij is vors zwaar en kwa motor maar erg weinig vermogen met die 50cc 4t cilinder die eronder zit.
Aan de andere kant is het nooit echt een snel beesje geweest. Ik weet wel dat ik paar weken geleden de vertandings olie eruit had gehaald dat de vertanding ineens een heel stuk zwaarder liep (dus ik vermoed misschien problemen met de vertanding.)
Wanneer het met 4takt wel lukt is als je er een grotere cilinder erop zet.

Een 2takt kan gewoon toeren blijven maken en die trekt zich er wel door heen.
Alleen het ligt ook aan waar je woont en of je geen milieu zones in de buurt hebt..
De beste 4takt scooters zijn met carburateur (euro 2) die euro 4 modellen hebben echter nog minder vermogen..
 
Back
Top