Aankoop schakelbrommer

Scav

Well-Known Member
Ik zelf heb niet echt verstand van scooters, brommers en schakelbrommers met zelf repareren van onderdelen etc, maar ik was van plan een oldtimer schakelbrommer te gaan kopen (Honda mt5) alleen vroeg ik me af of dit wel zo verstandig is, aangezien ik bijna geen verstand van die dingen heb, en mijn vraag was dan ook of een schakelbrommer veel onderhoud vergt, en of er vaak dingen vervangen moeten worden , zeker omdat de honda mt5 al best oud is.

Advertisement - register to remove this

honda MT is leuk als crossbrommer , en dan nog kost je dat klauwen vol met geld..

99% van de honda MT's is niks meer van over ,er zijn maar enkelen die echt nog goed te noemen zijn (voor zover een Honda MT ooit goed is geweest dan) , en dat zijn Mt's die helemaal opnieuw zijn opgebouwd of weinig tot nooit zijn gebruikt en ergens in een schuurtje hebben gestaan.

maar voor de rest is het allemaal braggel...

de blokken zijn allen stuk voor stuk gewoon versleten , vernaggeld en kapot. dus wil je wat moet je gewoon een Mt helemaal opnieuwe opbouwen , zorgen dat je goeie carters hebt (die er maar weinig nog zijn) en dan gewoon nieuw spul erin/erop , om zo zeker te weten dat je er ook langere tijd op kunt rijden.

dit kun je doen als je echt liefhebber bent en echte hobbyman bent , maar dan nog kost het met elkaar een boel geld , wat je beter in een recentere brommer kunt steken , waarvan nog wel genoeg onderdelen zijn , en die je ook zo op kunt halen etc...

al met al zou ik het niet zomaar doen dus...

honda MT is leuk als crossbrommer , en dan nog kost je dat klauwen vol met geld..

99% van de honda MT's is niks meer van over ,er zijn maar enkelen die echt nog goed te noemen zijn (voor zover een Honda MT ooit goed is geweest dan) , en dat zijn Mt's die helemaal opnieuw zijn opgebouwd of weinig tot nooit zijn gebruikt en ergens in een schuurtje hebben gestaan.

maar voor de rest is het allemaal braggel...

de blokken zijn allen stuk voor stuk gewoon versleten , vernaggeld en kapot. dus wil je wat moet je gewoon een Mt helemaal opnieuwe opbouwen , zorgen dat je goeie carters hebt (die er maar weinig nog zijn) en dan gewoon nieuw spul erin/erop , om zo zeker te weten dat je er ook langere tijd op kunt rijden.

dit kun je doen als je echt liefhebber bent en echte hobbyman bent , maar dan nog kost het met elkaar een boel geld , wat je beter in een recentere brommer kunt steken , waarvan nog wel genoeg onderdelen zijn , en die je ook zo op kunt halen etc...

al met al zou ik het niet zomaar doen dus...

Oke daarmee weet ik genoeg.. bedankt voor je reactie
Dan ga ik toch maar voor een 2e hands scooter.

Scav.

Wanneer je interesse hebt. Ik weet nog een compleet gereviseerde NSR te koop.
Ziet er uit als een plaatje, blok is gereviseerd. 6bak 110cc. Blok met 50c heeft hij ook. Prijs:600 EUR.
Stuur me een bericht wanneer je geinteresseerd bent.

Kees.

Back