nikolatesla038

New Member
Hallo allemaal, ik wil binnenkort een scooter kopen van marktplaats. Ik heb er in de buurt eentje zien staan uit 2008 met 29.000 km. Maar ik vraag me af of dat veel is voor een scooter?

En wat zijn dingen om op te letten bij aankoop?

Het gaat om deze Speedfight:
Peugeot speedfight 2
€ 500,00

Ohja zijn deze scooters een beetje betrouwbaar, en wat zijn de bekende kwaaltjes? Ik ben gelukkig zelf best handig met sleutelen enzo.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Post automatically merged:

Dus ... is Geen chinees blok .
En een 2-takt Blok van Peugeot Speedfight 3 , is een Totaal ander blok , Past niet eens onder een 4-takt Frame , Vise Versa .

Blijkbaar is begrijpend lezen nogal lastig zie ik...
En dat een 2 takt motorblok niet onder een 4 takt scoot past komt nergens in dit draadje ter sprake!?

Nu maar weer ontopic gaan is het beste wat we kunnen doen.
We dwalen immers nogal af v.w.b. de vraag van de topicstarter!
 
De SF1 en 2, de echte Peugeot Verticaal blokken zijn (bijna) onverwoestbaar.
50K draaien ze wel.
Ja, natuurlijk zit er onderhoud aan, dat is niet meer dan logisch.
En mocht je een zuinige dundas zijn, ze kunnen verrekte lang zonder onderhoud!

Edit:
Ik heb iig nog steeds liefde voor die dingen!
 
Kleine Correctie .
Peugeot Speedfight 3 , heeft het wel bekende .. 6 Deukjes blok , en komt uit Taiwan, dus dat blok is totaal anders dan het Motorblok wat onder een Peugeot Kissby zit , wat in China geproduceerd word .

En .. Ik heb deze Scooter nu al bijna 10 jaar, gekocht voor 650,00 , als ik dat ding niets vond , had ik die allang de deur uit gedaan .

Zelfs het 2takt blok is niks mis mee.. Ook al is het ene blok wel de originele van peugeot (ludix) en de andere een kloon uit China.
Je moet ook niet vergeten dat het ondanks in China is gemaakt, er wel kwaliteits controlle plaats vind door peugeot (althans de maker zelf)
 
Mee eens .. niet alles uit China is slecht of slechte kwaliteit .
Ik heb zelf veel gereedschap van Hilti, en op diverse machines staat ... Made in China , maar word gemaakt volgens de maatstaven van Hilti.
 
Back
Top