Aankoop nieuwe 4-takt scooter

Thejoker

New Member
Dag mensen,

Ik zit met een groot vraagteken in mijn hoofd als het gaat om een scooter te kopen. Wil voor mij en mijn vriendin een scooter kopen om alleen en samen in de zomer maanden te kunnen touren met een leuke scooter.

Ik heb nu heel wat forums gelezen als het gaat om aanschaf van een 4 takt scooter. Ook ik ben 1.90m lang en kan daardoor bij veel leuke modellen mijn benen niet kwijt (wat jammer is bij veel retro modellen).

Mijn vraag is welke scooters jullie aanbevelen waar ik naar zou kunnen kijken met een vraagprijs tussen de 1500 - 2000. Al valt mijn oog wel op de yamaha aerox, gilera runner, aprilia sr 50 en de piaggio new fly weet ik geen keuze te maken. Help?
 
Advertisement - register to remove this

Bij de nieuwe yamaha aerox 4 ga je denk ik ook je benen niet kwijt raken.
Beste is denk ik toch er naar toe gaan en gaan uit proberen.
 
Dat klopt en heb ik ook gedaan (wat niet succssvol bleek te zijn naar mijn verwachting). Uit de meeste forums die ik gelezen heb zie ik dat de piaggio zip en de aprilia sr 50 kwa beenruimte in aanmerking komen. Gesproken over de gilera runner en de nieuwe vespa 4takt is de aankoop me iets te duur.

Aangezien de meeste forums die ik lees in de tijdvlak van 2005 en 2013 zitten en mijn kennis wat afgenomen is. Is mijn vraag vooral welke scooter jullie mij kunnen aanbevelen zodat ik daar eventueel research in kan doen.

Mijn eisen voor een scooter zijn wel:
- 4takt
- minimaal 12"inch banden of groter vanwege het gewicht en stabiliteit op de weg
- piaggio of mozareli blok
(als ik het goed typ?).
- brommer en geen snor

En tot slot mijn laatste vraag dan ook, of de volgende 2 scooters gangbaar zijn met mijn lengte 1.90m, en hoe ze motorisch in elkaar steken denk aan onderhoud etc:
- aprilia mojito 50cc (habana)
- gts tosacanna pure 50cc
 
Dat klopt en heb ik ook gedaan (wat niet succssvol bleek te zijn naar mijn verwachting).

En wat heb je precies gedaan, en wat is de uitkomst ervan? Wat beviel je wel en wat niet.. Je posts mogen best wat inhoudelijker zijn..
Kan er niet aan op uit maken wat je allemaal met je tijd hebt gedaan.

Wat is een mozareli blok?? Heb daar nog nooit van gehoord.


Betreft 4takt piaggio..

De enigste keuzen zijn dan piaggio fly (oud model), piaggio new fly (nieuw model) of een van de liberty scooters..

Zip heeft 10 inch wielen, en je dat rijd op hogere snelheid niet super (en dan heb ik het over de grip als het begint te regenen en of sneeuw / koud is.
Vespa heeft dacht ik 11 inch wielen, en daar schiet je denk ik ook niet veel mee op, daarnaast de duurste van het gamma van piaggio.
 
Back
Top