Aankoop hanway raw 50 geen vonk

Mdeckers

New Member
Goededag, ik weet niet of ik dit bericht op de juiste plaats plaats maar ik zit met een probleem. Ik ben van plan een Hanway raw 50 (uit december 2020) te kopen die ik op marktplaats heb gezien. Ik ben al langs wezen kijken omdat er in de advertentie vertelt wordt dat de accu het niet goed deed. Ik heb dus een nieuwe accu gekocht en gekeken of er iets veranderd. Het enige wat je hoort en ziet is dat de lampen het doen en dat de motor draait, aan de accu lag het niet want met een nieuwe accu erin bleef het hetzelfde. Ik heb daarna gekeken of er wel een vonk was maar dat bleek niet zo te zijn en met een nieuwe bougie werkt hij nog niet. Mijn vraag is dus of iemand ditzelfde probleem heeft gehad en of iemand een oplossing of oorzaak van dit probleem weet?
Met vriendelijke groet
Mick
 
Advertisement - register to remove this

Ik weet wel een oplossing, 90cc of 125cc blok eronder knallen is dat ding ook niet meer zo sloom ;)
Post automatically merged:

Nee maar het kan aan de ontsteking, bobine of bougiekabel/dop liggen volgensmij.
 
bedankt ik zal eens kijken of ik hem niet al te duur kan kopen want als ik het nu hoor kost de reparatie niet heel veel maar vooral wat tijd. Opvoeren is uiteindelijk wel nodig maar eerst een andere cdi erin.
 
Eerst het een en ander nameten , voordat je lukraak onderdelen koopt , kan je een hoop ergernis en geld schelen .
Krijgt de cdi spanning van de stator , is de kill draad massa vrij , als het contact op aan staat , bedrading en weerstand pickup in orde ?
Alle bedrading vanaf de stator heel , geen breuk , connectors schoon ? Zomaar wat dingen om door te meten .
 
Krijgt de cdi spanning van de stator , is de kill draad massa vrij , als het contact op aan staat , bedrading en weerstand pickup in orde ?
De Hanway Raw heeft een dc-cdi.
Het elektrische schema kun je vinden in de Resources van dit mooie forum er staan wel wat foutjes in, maar toch heel bruikbaar.
Dus geen ontsteekspanning uit de stator maar via het de accu.
De cdi heeft dus geen kill-draad maar de ontsteking wordt simpelweg uitgeschakeld door de gelijkspanning naar de cdi te verbreken, dit gebeurt als je het contactslot uit zet.
 
Back
Top