aankoop 1e 4 takt scooter, waar op te letten?

Die Kymco voelt beter, ook qua verkoper. Mijn gevoel zegt dat 17k al erg veel is voor een scootertje en dat er groot onderhoud (lagers e.d.) aan zitten te komen. Of moet ik me hier niet zon zorgen om maken bij een Kymco?
die van mij staat nu op 24K en op dat vlak merk ik nog niets. zolang het niet droogloopt(?)
Post automatically merged:

Ik som deze tekst op met: 'Geen scooter met Dellortho kopen.'
Schijnt betrekkelijk gevoelig te zijn voor problemen en niet elke dealer kan je hiermee helpen.
ja, zoiets (met Euro 4 ECS in elk geval) :grin:
 
Last edited:
Nog een goedkopere gevonden. Ondertussen ook gaan kijken en proefritje gemaakt. Rijd goed zowel warm als koud. Start alleen erg moeilijk.

Nog niet meegenomen gezegd dat ik er dit weekend op terug kom.

Gezien het ding verder in orde lijkt, lijkt dit me alleen een kwestie van kleppen stellen? olie e.d. zag er ook allemaal goed uit. Of is er meer aan de hand?

Het gaat om een gy6 uit 2016 (grande retro model)
 
Nog een goedkopere gevonden. Ondertussen ook gaan kijken en proefritje gemaakt. Rijd goed zowel warm als koud. Start alleen erg moeilijk.

Nog niet meegenomen gezegd dat ik er dit weekend op terug kom.

Gezien het ding verder in orde lijkt, lijkt dit me alleen een kwestie van kleppen stellen? olie e.d. zag er ook allemaal goed uit. Of is er meer aan de hand?

Het gaat om een gy6 uit 2016 (grande retro model)
Niet starten kan heel veel zijn
Maar aangezien je zegt dat die verder goed rijdt...
Start die zowel warm als koud moeilijk?
 
zou ff kijken naar luchtfilter, bougie en auto choke. als je net als mijn kymco een luchtfilter met gaten vindt, is het vacuüm misschien niet op orde (en dat kan een kunstgreep zijn om andere dingen te proberen te verhelpen/verbloemen (zoals mijn vacuümgestuurde gasschuif die koud bleef hangen!, ding reageerde koud niet op gasgeven, stikte.)
 
T is van een oudere vrouw dus ik verwacht niet echt sjoemelpraktijken. Denk dat de carb gewoon vies/verstopt is eigenlijk. Ga het er maar op wagen morgen. kost ook geen drol nl.

Koud start moeilijk, warm niet geprobeerd.
 
T is van een oudere vrouw dus ik verwacht niet echt sjoemelpraktijken. Denk dat de carb gewoon vies/verstopt is eigenlijk. Ga het er maar op wagen morgen. kost ook geen drol nl.

Koud start moeilijk, warm niet geprobeerd.
Als die koud moeilijk start en warm beter/goed is het waarschijnlijk of kleppen stellen of compressie probleem...
 
Back
Top