aangrijpen

jarza

Well-Known Member
ok maar weer een vraagje van mijn kant :P

als ik gas geef trekt me scoot echt super op, tot de 70 ongeveer waarna ik een dip heb.
Dit komt door mijn vario heb ik vernomen in me vorige thread.
maar buiten dat, als ik dan weer gas loslaat grijpt me koppeling niet bijzonder goed aan.
Maar als ik dan mijn agterrem inknijp en slip met mijn achterwiel en weer gas geef grijpt hij weer net zo super aan als bij het wegrijden, dit is het geval bij alle snelheden hoger dan 30, daaronder grijpt hij gewoon aan.
Autowheelies na het slippen en bij het wegrijden.
Iemand een idee wat het probleem kan zijn?

setup:
Gilardoni evg 70 XSH max. tuned
17,5 carb dell
gianelli nardo
polini evo speedcontrol vario
malossi deltaclutch achterkoppeling emt rode drukveer.

trekveertjes weet ik niet, kan ik eventueel morgen even nakijken mocht deze info nodig zijn.

alvast bedankt voor de reacties,

Gr, Jarenk0
 
Advertisement - register to remove this

Je snaar zakt niet voldoende.
Als je snaar al aardig wat kilometerjes heeft gemaakt is een nieuwe snaar een goed idee, anders een strakkere drukveer.

Op het moment dat je je achterrem inknijpt remt je achterwiel je achterpoulies af. Zoals je misschien weet bewegen je poulies met een draaiende beweging naar elkaar toe. Je snaar trekt hierdoor op dat moment je poulies weer naar elkaar.
 
net even gekeken en snaar is idd best wel heel erg op :P
draadjes hangen erbij :P
heb nog een nieuwe liggen die er vanmiddag maar erin zetten en kijken oft probleem is opgelost.
bedankt voor reacties.
 
Ehmm jaja?
Bij die snelheid ontkoppeld je koppeling inderdaad niet nee, maar dat is het probleem ook niet (ookal denkt hij van wel,. gezien zijn topicstart :P)

Laat even weten hoe het met het nieuwe snaartje gaat. Zou het probleem op moeten lossen.
 
nieuw snaartje erin, gaat een stuk beter.
maar nog lijkt eht wel alsof hij slipt, hij doet het nu neit meer zovaak als eerst, dus probleem is deels weg.

nu het andere deel nog, andere drukveer proberen? en zo ja welke?
 
Ontvet je koppelings huis eerst maar eens. Remvloeistof of terpetine enzo, werken prima.
Schuur ook je koppelingssegmenten licht op met een grove korrel, 40 of 80 ofzo, zodat ze weer wat ruw aanvoelen, en ontvet ze ook even.
 
koppelingshuis wat is dat? noobish :P
en de segmenten zijn nog aardig ruw, vanmiddag ff gekeken enz.
maar het probleem dat hij niet "aangrijpt" geld enit emer boven de 30km/u en daarboven ligt het probleem dus dus opsguren zouw geen effect hebben of beredeneer ik dit nu verkeerd?

waar kan het anders nog aan liggen? trekveertjes? drukveer?

bedankt voor uitleg en reacties
 
Koppelingshuis is dat ding wat om je koppeling heen draait. Welke je ziet draaien als je carter-kap eraf is en je aan je achterwiel draait. Het ding waarin de segmenten aangrijpen.

En die andere zin van je snap ik niet. Wat is nu nog het probleem?
 
jarza said:
koppelingshuis wat is dat? noobish :P
en de segmenten zijn nog aardig ruw, vanmiddag ff gekeken enz.
maar het probleem dat hij niet "aangrijpt" geld enit emer boven de 30km/u en daarboven ligt het probleem dus dus opsguren zouw geen effect hebben of beredeneer ik dit nu verkeerd?

waar kan het anders nog aan liggen? trekveertjes? drukveer?

bedankt voor uitleg en reacties


Nogmaals , trekveertjes doen hun werk alleen tot de 25 à 30 km/h..

De drukveer daarin tegen bepaald heel het toeren gebied. Bij jou is dus het probleem dat als je gas terug neemt , en daarna weer gelijk gas geeft , je drukveer niet genoeg kracht heeft om je poulie's weer tegen elkaar in te knijpen.. Probeer daarom een strakkere drukveer.

Dit heet nu afstellen ;) dit wilt tevens ook zeggen dat als je een strakkere drukveer monteerd , je dit ook weer moet weten te componseren met andere rolletjes ( zwaardere ).

succes
- Anthony
 
@cipher: ook bekend onder de naam vliegwiel? zow dacht ik dat het heette

@antonrox: welke veer raad jij me aan? zit nu een rode in.

iedereen bedankt voor de reacties :d
 
Back
Top